Page 32 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 32

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Üçgenimin Üçüncü Kenarı






                        Uygulama - 2






                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler

                •  Problem Çözme
                •  Akıl Yürütme
                •  İlişkilendirme
                •  Psikomotor Beceriler

            Hedefler


            Öğrencilerin üç doğru parçasının hangi durumlarda üçgen oluşturabildiğini belirleyebilmeleri
            hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin  derinleştirme  aşamasında  öğrencilere  herhangi  bir  uzunlukta  üç  doğru  parçasının
            uç uca birleştirilmesiyle her zaman üçgen oluşmayacağını göstermek amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            10 cm, 12 cm ve 25 cm lik renkli ipler kesilerek öğrencilere verilir ve öğrencilerden bu iplerden
            bir  üçgen  oluşturmaları  istenir.  Bu  uzunlukta  iplerle  bir  üçgen  oluşturulamadığını  gören
            öğrencilere hangi koşullarda üçgen elde edilebileceği sorulur.


                                 Kullanılan Malzemeler
            İşleniş              •  Bant
                                 •  İp


            •  Öğrencilerden metre materyali ile ölçüm yaparak 12 cm, 15 cm, 20 cm ve 30 cm uzunluğunda
               renkli ip parçaları kesmelerini isteyiniz.
            •  Bu ip parçalarından farklı uzunluktakilerden ikisini seçiniz. Bu iki ipin birer uçlarını üst üste
               getirerek tahtaya yapıştırınız. Öğrencilere “Bu renkli ipler bir üçgenin iki kenarı olsun. Bu
               durumda üçgenin üçüncü kenar uzunluğunun alabileceği en küçük tam sayı değeri kaçtır?”
               sorusunu yöneltiniz.
            •  İplerin diğer uçları arasındaki mesafenin en küçük tam sayı değerini metre materyali ile
               ölçümler yaparak bulmalarını sağlayınız.
            •  Öğrencilere “Bu üçgenin üçüncü kenar uzunluğunun alabileceği en büyük tam sayı değeri
               kaçtır?” sorusunu yöneltiniz. Yine metre materyali yardımıyla iplerin diğer uçları arasındaki
               mesafenin en büyük tam sayı değerini bulmalarını bekleyiniz.












          30
          30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37