Page 32 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 32
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgenimin Üçüncü Kenarı
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Psikomotor Beceriler
Hedefler
Öğrencilerin üç doğru parçasının hangi durumlarda üçgen oluşturabildiğini belirleyebilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin derinleştirme aşamasında öğrencilere herhangi bir uzunlukta üç doğru parçasının
uç uca birleştirilmesiyle her zaman üçgen oluşmayacağını göstermek amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
10 cm, 12 cm ve 25 cm lik renkli ipler kesilerek öğrencilere verilir ve öğrencilerden bu iplerden
bir üçgen oluşturmaları istenir. Bu uzunlukta iplerle bir üçgen oluşturulamadığını gören
öğrencilere hangi koşullarda üçgen elde edilebileceği sorulur.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Bant
• İp
• Öğrencilerden metre materyali ile ölçüm yaparak 12 cm, 15 cm, 20 cm ve 30 cm uzunluğunda
renkli ip parçaları kesmelerini isteyiniz.
• Bu ip parçalarından farklı uzunluktakilerden ikisini seçiniz. Bu iki ipin birer uçlarını üst üste
getirerek tahtaya yapıştırınız. Öğrencilere “Bu renkli ipler bir üçgenin iki kenarı olsun. Bu
durumda üçgenin üçüncü kenar uzunluğunun alabileceği en küçük tam sayı değeri kaçtır?”
sorusunu yöneltiniz.
• İplerin diğer uçları arasındaki mesafenin en küçük tam sayı değerini metre materyali ile
ölçümler yaparak bulmalarını sağlayınız.
• Öğrencilere “Bu üçgenin üçüncü kenar uzunluğunun alabileceği en büyük tam sayı değeri
kaçtır?” sorusunu yöneltiniz. Yine metre materyali yardımıyla iplerin diğer uçları arasındaki
mesafenin en büyük tam sayı değerini bulmalarını bekleyiniz.
30
30