Page 44 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 44
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Pisa Kulesi
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Beceri
• Matematiksel Muhakeme Becerisi
• Problem Çözme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin verilen bir üçgenin kenarortaylarını çizebilmesi ve bu üçgenin ağırlık merkezini bu-
labilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Bu uygulama dersin derinleşme aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere Pisa Kulesi’nin görselini göstererek “Pisa Kulesi’nin yer düzlemi ile yaptığı eğim
açısı yaklaşık 5,5 derecedir ve sürekli eğilmeye devam etmektedir. Pisa Kulesi’nin dengede
kalmasının ve yıkılmamasının sebebi ne olabilir?” sorusunu sorunuz.
İşleniş
• Öğrencilerden herhangi bir ABC üçgeni çizmelerini isteyiniz.
• Pergelin vantuzlu ucunu üçgenin B noktasına koyarak, BC doğru parçasının uzunluğunun
yarısından biraz fazla olacak şekilde açmalarını isteyiniz.
• Pergelin açıklığını bozmadan vantuzlu ucu C noktasına koyarak BC doğru parçasını kesen
başka bir yay çizmelerini söyleyiniz.
• Bu iki yayın kesim noktalarını birleştiren bir doğru parçası çizmelerini isteyiniz.
[!] Çizecekleri doğru parçasının BC doğru parçasına dik olduğunu fark etmelerini sağlayınız.
• Dik doğru parçasının BC doğru parçasını kestiği nokta ile ilgili yorum yapmalarını isteyiniz.
[!] Bu nokta BC doğru parçasının orta noktasıdır.
• Üçgenin A köşesi ile BC doğru parçasının orta noktasını birleştiren başka bir doğru parçası
çiziniz. Öğrencilere bu doğru parçasının üçgenin hangi yardımcı elemanı olduğunu sorunuz.
[!] Bu doğru parçası üçgenin BC kenarına ait kenarortayıdır.
• Pergelin vantuzlu ucunu A ve C noktalarına yerleştirerek aynı işlemleri tekrarlamalarını
sağlayınız.
• Bu işlemlerin sonunda üçgene ait tüm kenarortaylar çizilmiş olacaktır.
• Öğrencilerden üçgenin kenarortaylarının kesim noktası hakkında yorum yapmalarını
isteyiniz.
[!] Kenarortayların kesim noktası üçgenin ağırlık merkezidir.
42
42