Page 114 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 114

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Çemberlerin Benzerliği





                        Uygulama - 1







                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler


                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme
                •  İletişim
                •  Temsil Etme

             Hedefler


             Öğrencilerin  çemberde  teğet,  kiriş,  çap,  yay  ve  kesen  ile  ilgili  özellikleri  fark  edebilmeleri
             hedeflenir.

             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Dersin keşfetme bölümünde çemberle ilgili kavramların oluşturulmasında kullanılabilir.

             Dikkat Çekme Unsuru



             “Olimpiyat sembolü hangi geometrik şekillerden oluşuyor?”, “Bu şekillerin ortak özellikleri neler-
             dir?”, “Farklı yarıçaplara sahip çemberlerle siz nasıl bir sembol tasarlardınız?” şeklindeki sorular
             ile öğrencilerin dikkatini çekiniz.


                             Kullanılan Malzemeler
             İşleniş         •  Geometri Şeritleri
                             •  Mezura



             •  Çemberleri merkezleri aynı noktada olacak
               şekilde konumlandırınız. Doğru parçalarını
               temsil eden geometri şeritlerini bir uçları
               çemberlerin merkezinde kesişecek şekilde
               yerleştiriniz.


             •  Öğrencilere bu doğru parçalarının arasında
               kalan çember yaylarının uzunluklarını nasıl
               bulabileceklerini sorunuz.













          112
          112
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119