Page 114 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 114
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Çemberlerin Benzerliği
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Temsil Etme
Hedefler
Öğrencilerin çemberde teğet, kiriş, çap, yay ve kesen ile ilgili özellikleri fark edebilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin keşfetme bölümünde çemberle ilgili kavramların oluşturulmasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
“Olimpiyat sembolü hangi geometrik şekillerden oluşuyor?”, “Bu şekillerin ortak özellikleri neler-
dir?”, “Farklı yarıçaplara sahip çemberlerle siz nasıl bir sembol tasarlardınız?” şeklindeki sorular
ile öğrencilerin dikkatini çekiniz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Geometri Şeritleri
• Mezura
• Çemberleri merkezleri aynı noktada olacak
şekilde konumlandırınız. Doğru parçalarını
temsil eden geometri şeritlerini bir uçları
çemberlerin merkezinde kesişecek şekilde
yerleştiriniz.
• Öğrencilere bu doğru parçalarının arasında
kalan çember yaylarının uzunluklarını nasıl
bulabileceklerini sorunuz.
112
112