Page 117 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 117

•  Örnek olarak 2 ve 4. çemberleri seçerek çemberlerin çevrelerinin uzunluğu ve attığı tur sayısı
              arasında nasıl bir ilişki olduğunu sorgulamalarını sağlayınız.
           •  Öğrencilere yarıçapı büyük olan çember ile yarıçapı küçük olan çemberden hangisinin mezura
              boyunca daha az veya daha çok tur atabileceğini  sorunuz.                                             T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
           •  Öğrencilerin çemberin attığı tur sayısının, mezuranın uzunluğunun çemberin çevresine
              bölünmesiyle bulunabileceği yargısına varmalarını bekleyiniz.
           •  Öğrencilerin çemberlerin attığı tur sayısının çaplarının (veya yarıçaplarının) uzunluklarıyla ters
              orantılı olduğunu fark etmelerini bekleyiniz.






























           Ölçme ve Değerlendirme


           Çember Çevirme Oyunu:
           Ağaçtan, demirden veya telden yapılan çemberler, yarım veya bir metre uzunluğunda bir demir
           çubuk vasıtası ile çevrilerek çocuklar arasında yarış yapılır. Çemberi düşürmeden bitiş çizgisine
           ilk gelen çocuk birinci olur.



           Soru


           İki arkadaş yarıçapları farklı olan iki çember ile çember çevirme oyunu oynamak istiyor. Oyun
           süresince çocukların hızlarının aynı olduğu ve çemberleri düşürmeden bitiş çizgisine getirdikleri
           kabul edilirse;
           1.  Çocukların çevirdiği çemberlerin eşit sayıda tur attığı düşünüldüğünde oyunu kim kazanır?
           2. Bitiş çizgisine gelene kadar hangi çember daha fazla tur atmıştır?

           Cevap


           1.  Yarıçapı büyük olan çemberi çeviren çocuk oyunu kazanır.
           2.  Yarıçapı küçük olan çemberin attığı tur sayısı daha fazladır.






 114                                        Matematik Seferberliği                                          115
 114
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122