Page 116 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 116
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Çemberlerin Yolculuğu
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Temsil Etme
Hedefler
Öğrencilerin çember ve çember yayının uzunluğu ile ilgili problemleri çözebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Çember ve çember yayının uzunluğu ile ilgili dersin uygulama veya değerlendirme aşamasında
kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere traktörlerin ön ve arka tekerleklerinin farklı büyüklükte olduğunu söyleyiniz. Bu
tekerleklerin gidilen yol boyunca tam tur dönme sayılarının birbirine eşit olup olmadığını sorarak
öğrencilerin dikkatini çekiniz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Mezura
• 150 cm’ lik mezurayı yere düz bir şekilde yerleştiriniz.
• Herhangi bir çemberi seçip mezuranın başlangıç noktasıyla teğet olacak şekilde yerleştiriniz.
• Çemberi mezuranın başlangıç noktasından bitiş noktasına kadar döndürerek kaç tam tur
attığını gösteriniz ve öğrencilerden tur sayısını başka nasıl bulabilecekleri hakkında tahminler
yapmalarını isteyiniz.
• Aynı uygulamayı diğer çemberler için de yapınız.
114
114