Page 116 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 116

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Çemberlerin Yolculuğu





                        Uygulama - 2







                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler

                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme
                •  İletişim
                •  Temsil Etme


             Hedefler


             Öğrencilerin çember ve çember yayının uzunluğu ile ilgili problemleri çözebilmeleri hedeflenir.

             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Çember ve çember yayının uzunluğu ile ilgili dersin uygulama veya değerlendirme aşamasında
             kullanılabilir.
             Dikkat Çekme Unsuru



             Öğrencilere  traktörlerin  ön  ve  arka  tekerleklerinin  farklı  büyüklükte  olduğunu  söyleyiniz.  Bu
             tekerleklerin gidilen yol boyunca tam tur dönme sayılarının birbirine eşit olup olmadığını sorarak
             öğrencilerin dikkatini çekiniz.

                            Kullanılan Malzemeler
             İşleniş        •  Mezura


















             •  150 cm’ lik mezurayı yere düz bir şekilde yerleştiriniz.
             •  Herhangi bir çemberi seçip mezuranın başlangıç noktasıyla teğet olacak şekilde yerleştiriniz.
             •  Çemberi  mezuranın  başlangıç  noktasından  bitiş  noktasına  kadar  döndürerek  kaç  tam  tur
               attığını gösteriniz ve öğrencilerden tur sayısını başka nasıl bulabilecekleri hakkında tahminler
               yapmalarını isteyiniz.
             •  Aynı uygulamayı diğer çemberler için de yapınız.





          114
          114
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121