Page 118 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 118

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Çemberlerin Ortak Teğeti





                        Uygulama - 3







                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler

                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme


            Hedefler


            Öğrencilerin ortak dış teğet ve ortak iç teğet tanımlarını oluşturabilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Öğrencilerin dersin keşfetme bölümünde konu ile ilgili kavramlar arasında ilişkilendirme yapa-
            bilmesi amacı ile kullanılabilir.

            Dikkat Çekme Unsuru



             Vitesli    bisikletlerde  ön  ve  arka  dişliler  farklı
             yarıçaplara  sahip  çemberlerden  oluşmaktadır.
             Vites kullanımında temel ilke ön ve arka dişlilerin
             birbirine paralel hareket etmesidir.



            İşleniş          Kullanılan Malzemeler
                             •  Geometri Şeritleri
                             •  Mezura


             •  Çember takımından alınan iki çember ve doğruları
                temsil eden geometri şeritleriyle şekildeki modeli
                oluşturunuz.
             •  Bu doğruların çemberler ile ilişkisini öğrencilere
                sorunuz.
             •  Doğruların çemberlere teğet olduğu cevabını
                vermelerini bekleyiniz.
             •  Öğrencilerden doğruların çemberlere  teğet
                oldukları noktalar arasında kalan parçalarının
                uzunluklarını ölçmelerini isteyiniz.
             •  Ölçüm sonucunda neyi gözlemlediklerini sorunuz.
             •  İki çemberin ortak dış teğet parçalarının
                uzunluklarının birbirine eşit olduğunu söylemelerini
                bekleyiniz.
             •  Farklı çemberler için aynı işlem adımlarını yaptırınız.




          116
          116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123