Page 118 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 118
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Çemberlerin Ortak Teğeti
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin ortak dış teğet ve ortak iç teğet tanımlarını oluşturabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Öğrencilerin dersin keşfetme bölümünde konu ile ilgili kavramlar arasında ilişkilendirme yapa-
bilmesi amacı ile kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Vitesli bisikletlerde ön ve arka dişliler farklı
yarıçaplara sahip çemberlerden oluşmaktadır.
Vites kullanımında temel ilke ön ve arka dişlilerin
birbirine paralel hareket etmesidir.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Geometri Şeritleri
• Mezura
• Çember takımından alınan iki çember ve doğruları
temsil eden geometri şeritleriyle şekildeki modeli
oluşturunuz.
• Bu doğruların çemberler ile ilişkisini öğrencilere
sorunuz.
• Doğruların çemberlere teğet olduğu cevabını
vermelerini bekleyiniz.
• Öğrencilerden doğruların çemberlere teğet
oldukları noktalar arasında kalan parçalarının
uzunluklarını ölçmelerini isteyiniz.
• Ölçüm sonucunda neyi gözlemlediklerini sorunuz.
• İki çemberin ortak dış teğet parçalarının
uzunluklarının birbirine eşit olduğunu söylemelerini
bekleyiniz.
• Farklı çemberler için aynı işlem adımlarını yaptırınız.
116
116