Page 186 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 186
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Açı Ölçü Birimleri Arasındaki İlişki
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin açı ölçü birimlerinden derece ve radyan kavramlarını tanımlayabilmeleri,
derece ile radyanı ilişkilendirebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş aşamasında kavramların öğretilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Hava trafiğini düzenlemede sizce açıların 15 0
bir faydası var mıdır?”, “Japonlar çiçek düzenlemelerini 45
sizce neye göre yapıyorlar?” sorularını sorarak dikkat çe-
kiniz. 75
İşleniş
Kullanılan Malzemeler
• Açıölçer
• Tahta Kalemi
• Bant
• İp
[!] Öğrencilere derece, tam açı, dik açı, dar ve geniş
açı tanımlarını hatırlatınız.
• Trigonometri çemberinde çubuk ile x ekseni Şekil 1 Şekil 2
arasında açılar oluşturunuz ve çiziniz. Öğrencilere
bu açıların ölçüsünü iletki kullanmadan nasıl
ölçebileceklerini sorunuz.
• Tahta kalemi veya ince bantlar yardımıyla
ders materyali üzerindeki çemberin her bir
çeyreğini iki, üç, dört, beş veya daha fazla eş
parçaya ayırınız. Öğrencilere ayrılan bu bölgeleri
kullanarak açının ölçüsü hakkında nasıl fikirler Şekil 3 Şekil 4
elde ettiklerini sorunuz.
184
184