Page 186 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 186

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Açı Ölçü Birimleri Arasındaki İlişki





                        Uygulama - 1






                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler


                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim

              Hedefler


              Öğrencilerin açı ölçü birimlerinden derece ve radyan kavramlarını tanımlayabilmeleri,
              derece ile radyanı ilişkilendirebilmeleri hedeflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin giriş aşamasında kavramların öğretilmesi amacıyla kullanılabilir.


              Dikkat Çekme




               Öğrencilere  “Hava  trafiğini  düzenlemede  sizce  açıların       15  0
               bir faydası var mıdır?”, “Japonlar çiçek düzenlemelerini    45
               sizce neye göre yapıyorlar?” sorularını sorarak dikkat çe-
               kiniz.                                                                           75



              İşleniş

                               Kullanılan Malzemeler
                               •  Açıölçer
                               •  Tahta Kalemi
                               •  Bant
                               •  İp


              [!] Öğrencilere derece, tam açı, dik açı, dar ve geniş
              açı tanımlarını hatırlatınız.
              •   Trigonometri çemberinde çubuk ile x ekseni            Şekil 1         Şekil 2
                arasında açılar oluşturunuz ve çiziniz. Öğrencilere
                bu açıların ölçüsünü iletki kullanmadan nasıl
                ölçebileceklerini sorunuz.
              •   Tahta kalemi veya ince bantlar yardımıyla
                ders materyali üzerindeki çemberin her bir
                çeyreğini iki, üç, dört, beş veya daha fazla eş
                parçaya ayırınız. Öğrencilere ayrılan bu bölgeleri
                kullanarak açının ölçüsü hakkında nasıl fikirler        Şekil 3         Şekil 4
                elde ettiklerini sorunuz.

          184
          184
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191