Page 188 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 188
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Sinüs ve Kosinüs Fonksiyonları
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin kosinüs ve sinüs fonksiyonlarını birim çemberden yararlanarak açıklayabil-
meleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Ders işleniş aşamasında sinüs ve kosinüs fonksiyonları kavramlarının öğretilmesi aşamasında
kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Dik üçgen kullanmadan bir açının sinüs ve kosinüs değerleri bulunabilir mi?”
sorusunu sorunuz.
İşleniş
[!] Öğrencilere merkezi orijinde olan ve yarıçap uzunluğu 1 birim olan çemberin birim
çember olduğunu açıklayınız. Materyal üzerindeki çemberin birim çemberi temsil et-
tiğini söyleyiniz.
[!] Materyal üzerindeki çubuk ile x ekseninin arasında kalan pozitif yönlü açının sinüs ve
kosinüs değerlerinin, açının bitiş kenarının birim çemberi kestiği noktanın koordinatları
şeklinde de ifade edilebileceğini açıklayınız.
1 br
sinα sinα
α α
cosα cosα
• Öğrencilere dik açıdan daha büyük açıların da sinüs ve kosinüs değerlerinin bulunup
bulunamayacağını sorunuz.
[!] Aynı değerlerin tam açıdan büyük açılarla da bulunabileceğini gösteriniz.
186
186