Page 190 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 190
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ sin α + cos α = 1 Olduğunu Keşfet
Uygulama - 3
2
2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin trigonometrik özdeşlikleri öğrenebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Trigonometrik fonksiyonlar arasındaki temel özdeşlikler konusunun öğretilmesinde kullanıla-
bilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilerden bildikleri özdeşlikleri söylemelerini isteyiniz.
İşleniş
[!] Materyal üzerindeki çubuk ile x ekseninin arasında kalan pozitif yönlü açının sinüs ve
kosinüs değerlerinin, açının bitiş kenarının birim çemberi kestiği noktanın koordinatları
şeklinde de ifade edildiğini öğrencilere hatırlatınız.
[!] Materyal ve çubuğu kullanarak üçüncü bölgede bir θ açısı oluşturunuz. Oluştur-
duğunuz açı için öğrencilerden aşağıdaki görseli defterlerine çizmelerini isteyiniz.
[!] OBA dik üçgenini öğrencilere fark ettiriniz. Uzunluk ile trigonometrik değer arasında-
ki ilişkiyi açıklayınız.
y
B θ 0 x
A(a, b)
188
188