Page 190 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 190

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  sin α + cos α = 1 Olduğunu Keşfet





                        Uygulama - 3



                    2
                            2
                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim


              Hedefler

              Öğrencilerin trigonometrik özdeşlikleri öğrenebilmeleri hedeflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

              Trigonometrik fonksiyonlar arasındaki temel özdeşlikler konusunun öğretilmesinde kullanıla-
              bilir.


              Dikkat Çekme


              Öğrencilerden bildikleri özdeşlikleri söylemelerini isteyiniz.

              İşleniş

              [!] Materyal üzerindeki çubuk ile x ekseninin arasında kalan pozitif yönlü açının sinüs ve
              kosinüs değerlerinin, açının bitiş kenarının birim çemberi kestiği noktanın koordinatları
              şeklinde de ifade edildiğini öğrencilere hatırlatınız.


              [!]  Materyal  ve  çubuğu  kullanarak  üçüncü  bölgede  bir  θ  açısı  oluşturunuz.  Oluştur-
              duğunuz açı için öğrencilerden aşağıdaki görseli defterlerine çizmelerini isteyiniz.

              [!] OBA dik üçgenini öğrencilere fark ettiriniz. Uzunluk ile trigonometrik değer arasında-
              ki ilişkiyi açıklayınız.
                                                           y









                                                    B     θ  0              x





                                             A(a, b)







          188
          188
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195