Page 198 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 198
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Birim Çemberde Simetrik Açıları Keşfediyorum
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Akıl Yürütme
Hedefler
Öğrencilerin trigonometrik fonksiyonların bölgelere göre işaretlerini inceleyebilmeleri he-
deflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Esas ölçü, trigonometrik fonksiyonların bölgelere göre işaretinin incelenmesi ve açının trigono-
metrik değerlerinin bulunması konuları işlenirken kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Sinüs değeri 1 olan kaç tane açı ölçüsü söyleyebilirsiniz?” sorusunu sorunuz.
2
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Kâğıt
• Kalem
• Öğrencilerden defterlerine koordinat düzlemi ve birim çemberi çizmelerini isteyiniz.
• Uygulama sürecinde yönergeleri öğrencilerden biri ile materyali kullanarak yapınız.
• Öğrencilere birim çemberde ölçüsü 30° olan açıyı çizerek bu açının birim çemberi kestiği
noktayı işaretletiniz.
1
-1
1
-1
196
196