Page 198 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 198

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Birim Çemberde Simetrik Açıları Keşfediyorum





                        Uygulama - 1







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Akıl Yürütme

              Hedefler


              Öğrencilerin trigonometrik fonksiyonların bölgelere göre işaretlerini inceleyebilmeleri he-
              deflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Esas ölçü, trigonometrik fonksiyonların bölgelere göre işaretinin incelenmesi ve açının trigono-
              metrik değerlerinin bulunması konuları işlenirken kullanılabilir.


              Dikkat Çekme


              Öğrencilere “Sinüs değeri   1  olan kaç tane açı ölçüsü söyleyebilirsiniz?” sorusunu sorunuz.
                                        2
                                      Kullanılan Malzemeler
              İşleniş                 •  Kâğıt
                                      •  Kalem


              •   Öğrencilerden defterlerine koordinat düzlemi ve birim çemberi çizmelerini isteyiniz.
              •   Uygulama sürecinde yönergeleri öğrencilerden biri ile materyali kullanarak yapınız.
              •   Öğrencilere birim çemberde ölçüsü 30°  olan açıyı çizerek bu açının birim çemberi kestiği
                noktayı işaretletiniz.






                                                         1


                                                  -1
                                                                 1


                                                           -1








          196
          196
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203