Page 199 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 199
[!] Dik üçgende dar açıların trigonometrik bağıntılarını öğrencilere hatırlatınız. T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
[!] Materyal ile birim çemberde açı oluşturmak için merkeze sabitlenmiş çubuğu, dik üçgenler
oluşturmak için lazer ışığını kullanınız.
• Öğrencilere görseldeki gibi 30° - 60° - 90° özel dik üçgenin özelliklerinden faydalanarak
30 derecenin trigonometrik değerlerini buldurunuz.
• Öğrencilerden bu adımları ölçüsü 120°, 150°, 210° ve 240° olan açılar için de tekrarlamalarını
isteyiniz.
• Öğrencilere elde ettikleri değerleri karşılaştırmalarını ve değerler arasında nasıl bir ilişki
gördüklerini açıklamalarını isteyiniz.
• Öğrencilerin trigonometrik fonksiyonların bölgelere göre işaretlerinin nasıl değiştiğini sorunuz.
Ölçme ve Değerlendirme
Birim çemberde 300° ve 330° lik açıların trigonometrik değerlerini hesaplayınız ve tabloyu
doldurunuz.
sin330° sin300°
cos330° cos300°
tan330° tan300°
cot330° cot300°
Cevap
1 3
sin330° - 2 sin300° - 2
3 1
cos330° - cos300°
2 2
1
tan330° - 1 3 tan300° - - 3
- 1 - 1
cot330° - 3 cot300° 3
196
196 Matematik Seferberliği 197