Page 199 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 199

[!] Dik üçgende dar açıların trigonometrik bağıntılarını öğrencilere hatırlatınız.                       T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

           [!] Materyal ile birim çemberde açı oluşturmak için merkeze sabitlenmiş çubuğu, dik üçgenler
           oluşturmak için lazer ışığını kullanınız.


           •   Öğrencilere görseldeki gibi 30° - 60° - 90° özel dik üçgenin özelliklerinden faydalanarak
              30 derecenin trigonometrik değerlerini buldurunuz.
           •   Öğrencilerden bu adımları ölçüsü 120°, 150°, 210° ve 240° olan açılar için de tekrarlamalarını
              isteyiniz.
           •   Öğrencilere elde ettikleri değerleri karşılaştırmalarını ve değerler arasında nasıl bir ilişki
              gördüklerini açıklamalarını isteyiniz.
           •   Öğrencilerin trigonometrik fonksiyonların bölgelere göre işaretlerinin nasıl değiştiğini sorunuz.




           Ölçme ve Değerlendirme



           Birim çemberde 300° ve 330° lik açıların trigonometrik değerlerini hesaplayınız ve tabloyu
           doldurunuz.


            sin330°                     sin300°


            cos330°                     cos300°

            tan330°                     tan300°


            cot330°                     cot300°


           Cevap


                                1                            3
            sin330°           -  2      sin300°          -  2

                                3                          1
            cos330°          -          cos300°
                                2                          2
                                                            1
            tan330°          -  1 3     tan300°          - - 3


                             -  1                        -  1
            cot330°           - 3       cot300°             3










 196
 196                                        Matematik Seferberliği                                         197
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204