Page 203 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 203
Sebzelerin konumları göz önünde bulundurularak damlama sistemi aşağıdaki gibi düzenlenecektir:
• Öğrencilerden defterlerine koordinat sistemi ve bahçeyi temsil eden bir çember çizmelerini
isteyiniz.
• Uygulama sürecinde yönergeleri öğrencilerden biri ile materyali kullanarak yapınız.
• Öğrencilerden başlangıç noktası orijinde ve x ekseniyle pozitif yönde ölçüsü 30°, 150°, 240° ve 315° T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
olan açıları çizmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden açıların çember ile kesiştiği noktaları işaretlemelerini isteyiniz.
• Çizilen bu yarıçapların damlama sistemindeki boruları temsil ettiğini ve damlama sisteminin
bahçe sınırıyla kesiştiği noktalara vana takılacağını söyleyiniz.
• Öğrencilere vanalardan x eksenine dik olacak şekilde hortumlar uzatıldığında en az kaç metre
hortum gerektiğini sorunuz.
50 metre 100 100 50 metre
30º 30º
60º 45º
45º
50 3 metre 100 100 50 2 metre
+
+
+
[!] Öğrencilerden hortum uzunlukları toplamının 50 50 50 3 + = 50 2 (100 50 3 + 50 2 )
metre olduğu cevabını vermelerini bekleyiniz.
Ölçme ve Değerlendirme
Koordinat düzlemindeki birim çember üzerinde,
• x ekseni ile pozitif yönde 190° lik açı yapan [OA ışını ve
• x ekseni ile negatif yönde 215° lik açı yapan [OB ışını veriliyor.
Buna göre OAB üçgeninin alanı kaç birimkaredir?
y
1
Cevap B
2 1
2 1 ⋅ 2 -1 45º 1 x
AOB üçgeninin alanı = = birimkaredir. 0
2 4 A 1
-1
20 Matematik Seferberliği 201
2000