Page 200 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 200

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Trigonometrik Özdeşlikleri Bulalım





                        Uygulama - 2







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Akıl Yürütme

              Hedefler


              Öğrencilerin;
              •  özel dik üçgenlerde trigonometrik fonksiyonların değerlerini hesaplayabilmeleri,
              •  trigonometrik özdeşlikleri kullanabilmeleri hedeflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin işleniş kısmında trigonometrik özdeşliklerin öğretilmesinde kullanılabilir.


              Dikkat Çekme


              Öğrencilere  “Trigonometrik  fonksiyonlar  arasında  bir  ilişki  olabilir  mi?”  sorusunu  so-
              runuz.

                                      Kullanılan Malzemeler

              İşleniş                 •  Kâğıt
                                      •  Kalem


              •   Öğrencilerden defterlerine koordinat düzlemi ve birim çemberi çizmelerini isteyiniz.
              •   Uygulama sürecinde yönergeleri öğrencilerden biri ile materyali kullanarak yapınız.
              •   Öğrencilerden birim çember üzerinde tanjant ve kotanjant eksenlerini çizmelerini isteyiniz
                ve ölçüsü 45°  olan açının birim çemberi ve eksenleri kestiği noktaları işaretletiniz.

























          198
          198
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205