Page 200 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 200
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Trigonometrik Özdeşlikleri Bulalım
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Akıl Yürütme
Hedefler
Öğrencilerin;
• özel dik üçgenlerde trigonometrik fonksiyonların değerlerini hesaplayabilmeleri,
• trigonometrik özdeşlikleri kullanabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işleniş kısmında trigonometrik özdeşliklerin öğretilmesinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Trigonometrik fonksiyonlar arasında bir ilişki olabilir mi?” sorusunu so-
runuz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Kâğıt
• Kalem
• Öğrencilerden defterlerine koordinat düzlemi ve birim çemberi çizmelerini isteyiniz.
• Uygulama sürecinde yönergeleri öğrencilerden biri ile materyali kullanarak yapınız.
• Öğrencilerden birim çember üzerinde tanjant ve kotanjant eksenlerini çizmelerini isteyiniz
ve ölçüsü 45° olan açının birim çemberi ve eksenleri kestiği noktaları işaretletiniz.
198
198