Page 202 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 202
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Damlama Sistemi Kurma
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Akıl Yürütme
Hedefler
+
Öğrencilerin k ! Z olmak üzere kπ ! i açılarının trigonometrik değerlerini θ dar açısının
2
trigonometrik değerlerinden yararlanarak hesaplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin sonunda konunun pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilerden ders materyali üzerinde çeşitli açılar oluşturmaları, lazer ışıkları yardımıyla
dik üçgenler elde etmeleri ve bu açıların trigonometrik değerlerini hesaplamaları istenir.
İşleniş
Öğrencilere aşağıdaki senaryoyu okuyunuz:
Çapının uzunluğu 200 metre olan dairesel bölge şeklindeki bahçe, dört kardeşe babaları
tarafından görseldeki gibi eşit olarak paylaştırılmıştır. Bu kardeşler, her yıl bahçelerine farklı
sebzeler ekerek gelir elde etmektedirler.
y
2 1
x
3 4
Kardeşler sulama işlemini bahçenin merkezinde bulunan sondaj kuyusundan yapmaktadır.
Sulama esnasında kuyudan bahçeye doğru uzatılarak kullanılan hortum, sebzelerin zarar
görmesine neden olduğundan bahçeye damlama sistemi kurulmasına karar verilmiştir.
2000
20