Page 202 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 202

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Damlama Sistemi Kurma





                        Uygulama - 3







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Akıl Yürütme

              Hedefler

                                +
              Öğrencilerin  k !  Z olmak  üzere   kπ  ! i  açılarının  trigonometrik  değerlerini  θ  dar  açısının
                                                 2
              trigonometrik değerlerinden yararlanarak hesaplayabilmeleri hedeflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin sonunda konunun pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.


              Dikkat Çekme


              Öğrencilerden ders materyali üzerinde çeşitli açılar oluşturmaları, lazer ışıkları yardımıyla
              dik üçgenler elde etmeleri ve bu açıların trigonometrik değerlerini  hesaplamaları istenir.



              İşleniş

              Öğrencilere aşağıdaki senaryoyu okuyunuz:
              Çapının  uzunluğu  200  metre  olan  dairesel  bölge  şeklindeki  bahçe,  dört  kardeşe  babaları
              tarafından görseldeki gibi eşit olarak paylaştırılmıştır. Bu kardeşler, her yıl bahçelerine farklı
              sebzeler ekerek gelir elde etmektedirler.

                                                                            y


                                                                         2     1
                                                                                      x
                                                                         3     4




              Kardeşler  sulama  işlemini  bahçenin  merkezinde  bulunan  sondaj  kuyusundan  yapmaktadır.
              Sulama  esnasında  kuyudan  bahçeye  doğru  uzatılarak  kullanılan  hortum,  sebzelerin  zarar
              görmesine neden olduğundan bahçeye damlama sistemi kurulmasına karar verilmiştir.








          2000
          20
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207