Page 274 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 274

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Parabol Kesitleri





                        Uygulama - 2







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Uzamsal Beceri
                 •  Matematiksel Muhakeme Becerisi
                 •  Akıl Yürütme



              Hedefler


              Öğrencilerin  koniyi farklı düzlemlerle keserek parabol elde edebilmeleri  hedeflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin giriş aşamasında parabolün nasıl elde edildiğini göstermek ve oluşan parabolü incelemek
              için kullanılabilir.

               Dikkat Çekme


              Öğrencilere modern ve tarihî yapılardan bazılarının
              fotoğraflarını göstererek köprülerde kullanılan
              halatların parabolik yapısını, taş kemerlerin kullanımını
              tartışmalarını sağlayınız. Öğrencilerden köprülerin
              yapımında neden parabolik bir tarz kullanıldığını germe
              ve sıkıştırma kuvvetlerini göz önünde bulundurarak
              açıklamalarını isteyiniz.

              İşleniş



              •  Öğrencilerden konikler materyali üzerinde tabana paralel
                ve  dik  olmayan  tabanı  kesen  bir  düzlem  belirlemelerini
                isteyiniz.
              •  Öğrencilere bu düzlemin yüzeyinde oluşan eğrinin neden
                ve nasıl bir parabol oluşturduğunu inceletiniz.                      P
              •  Konikler materyalinin tüm parçaları içinden parabol eğrisini                   K
                oluşturan parçayı gruplara gösteriniz.                                          D
              •  Gruplardan bu parçanın kesit yüzeyini sınırlandıran eğriyi        B     y      x
                bir  koordinat  sistemi  üzerine  eksenleri  kesecek  şekilde                0        C
                çizmelerini  isteyiniz.  Çizilen  eğrinin  üzerinde  bir  nokta            x
                belirlemelerini isteyiniz.                                               E
              •  Öğrencilerden belirledikleri  noktaları ve 2. dereceden bir
                bilinmeyenli denklemin genel formülünü (ax  + bx + c = y) kullanarak çizdikleri parabolün denklemini
                                                           2
                yazmalarını isteyiniz.





          2722
          27
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279