Page 276 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 276

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Hiperbol Kesiti





                        Uygulama - 3







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Uzamsal Beceri
                 •  Matematiksel Muhakeme Becerisi
                 •  Akıl Yürütme



              Hedefler


              Öğrencilerin koniyi farklı düzlemlerle keserek hiperbol elde edebilmeleri hedeflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin giriş aşamasında konikler materyali ile hiperbol oluşturma amacıyla kullanıla-
              bilir.

              Dikkat Çekme


              Günlük  hayatta  geometrik  şekiller  matematik,    trigono-
              metri, mühendislik ve fizik alanlarında sıkça karşımıza çık-
              maktadır. Yapılan köprüler, yollar, çevre düzenlemeleri ve
              daha birçok şey geometrik şekillerin yardımıyla yapılmak-
              tadır.

              Öğrencilere “Yandaki şekilde çay bardağının yan yüzeyi ve
              baykuşun göz çukurunun iç kısımları nasıl bir geometrik
              şekle benzemektedir?” ve “Bu geometrik şeklin özellikleri
              nelerdir?” sorularını yöneltiniz.

              İşleniş



              Öğrencilerden konikler materyalinin hangi parçasının
              tabana dik bir düzlemle kesilmiş olabileceğini belirle-
              melerini ve o parçayı materyal blokundan çıkarmalarını
              isteyiniz.
              Bu parçayı kullanarak bir hiperbol çizmek için aşağıdaki
              yönergeleri takip etmelerini isteyiniz:

              •  Defterinize yatay bir doğru parçası çiziniz.

              [!] Bu doğru parçası çizilecek hiperbolün yatay simetri ek-
              seni diğer adıyla asal ekseni olacaktır.

              •  Öğrencilere elinizdeki parçanın tabanını iki eş parçaya ayı-
                ran çizgiyi fark ettiriniz.




          27474
          2
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280