Page 276 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 276
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Hiperbol Kesiti
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Beceri
• Matematiksel Muhakeme Becerisi
• Akıl Yürütme
Hedefler
Öğrencilerin koniyi farklı düzlemlerle keserek hiperbol elde edebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş aşamasında konikler materyali ile hiperbol oluşturma amacıyla kullanıla-
bilir.
Dikkat Çekme
Günlük hayatta geometrik şekiller matematik, trigono-
metri, mühendislik ve fizik alanlarında sıkça karşımıza çık-
maktadır. Yapılan köprüler, yollar, çevre düzenlemeleri ve
daha birçok şey geometrik şekillerin yardımıyla yapılmak-
tadır.
Öğrencilere “Yandaki şekilde çay bardağının yan yüzeyi ve
baykuşun göz çukurunun iç kısımları nasıl bir geometrik
şekle benzemektedir?” ve “Bu geometrik şeklin özellikleri
nelerdir?” sorularını yöneltiniz.
İşleniş
Öğrencilerden konikler materyalinin hangi parçasının
tabana dik bir düzlemle kesilmiş olabileceğini belirle-
melerini ve o parçayı materyal blokundan çıkarmalarını
isteyiniz.
Bu parçayı kullanarak bir hiperbol çizmek için aşağıdaki
yönergeleri takip etmelerini isteyiniz:
• Defterinize yatay bir doğru parçası çiziniz.
[!] Bu doğru parçası çizilecek hiperbolün yatay simetri ek-
seni diğer adıyla asal ekseni olacaktır.
• Öğrencilere elinizdeki parçanın tabanını iki eş parçaya ayı-
ran çizgiyi fark ettiriniz.
27474
2