Page 263 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 263

EK 4: Coğrafya 11  (11.2.1. - Çözümleme) Ders Planı Örneği  Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Süre: 40 dk.
                    Öğretmen, öğrencileri 4’lü ve 6’lı gruplara ayırarak etkileşimli tahtada açtığı “Seçilmiş ülkelerin nüfus artış hız-
                    ları ile uygulanan nüfus politikaları” tablosundan her gruba 3 farklı ülke vererek bu ülkelerin uyguladıkları farklı
                    nüfus politikalarının nedenlerinin öğrenciler tarafından araştırılması, analiz edilmesi sağlanır.
                    Açıklanması istenilen bilgiler:
                    1.  Bu ülkelerin yirmişer yıllık dönemlerde nüfus miktarlarındaki değişmeler nelerdir?
                    2.  Bu ülkelerin uyguladıkları nüfus politikalarının nedenleri nelerdir?
                    3.  Bu ülkelerin birbirinden farklı nüfus politikaları izlemelerinin nedenleri nelerdir?
                                 Tablo: Seçilmiş ülkelerin nüfus artış hızları ve uygulanan nüfus politikaları

                                                Kişi Başına    Nüfus Artış Hızı    Uygulanan Nüfus Politikası*
                                Nüfus   Yüz Ölçümü
                        Ülkeler            2    Düşen  Millî
                                (milyon)  (km )           1980    2000    2020   1980    2000    2020
                                                 Gelir  ($)
                       Hindistan  1.380  3.287.590  2.036  Çok Yüksek  Çok Yüksek  Çok Yüksek  Azaltmak  Azaltmak  Azaltmak

                        Rusya    145   17.098.242  11.327  Tatmin  Edici  Düşük  Çok Düşük  Politika Yok  Yükseltmek  Yükseltmek
                 2-KEŞFETME  Kenya  1.439  9.706.961  9.608  Çok Yüksek  Tatmin  Edici  Çok Yüksek  Azaltmak  İyileştirmek  Yükseltmek
                                                                                        Korumak
                         Çin
                                                                         Düşük
                                                                Çok Yüksek
                                                                                Azaltmak
                                                  1.857
                                                        Çok Yüksek
                                        580.367
                                 53
                                                                                                Azaltmak
                                                                                        Azaltmak
                        Norveç    5     323.802  81.695  Tatmin  Edici  Düşük  Düşük  Politika Yok  Politika Yok  Politika Yok
                         İran    83     1.648.195  5.491  Tatmin  Edici  Çok Yüksek  Çok Düşük  Politika Yok  Azaltmak  Yükseltmek
                       Almanya   83     357.114  48.264  Tatmin  Edici  Tatmin  Edici  Çok Düşük  Politika Yok  Politika Yok  Yükseltmek
                                                                                 Korumak
                      Azerbaycan  10    86.600    4.569  Çok  Düşük  Tatmin  Edici  Tatmin  Edici  Yükseltmek  Yükseltmek
                                                                                İyileştirmek
                                     *Azaltmak: Nüfus Artış Hızını Azaltmak, Yükseltmek: Nüfus Artış Hızını Yükseltmek, Korumak/İyileştirmek:
                                            Nüfusu Korumak ve Niteliğini İyileştirmek (Birleşmiş Milletler Ekonomik ve Sosyal İşler Dairesi)


                    https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kazanim?s=8&d=11&u=45&k=0
                    Öğretmen tarafından dersin konusu ile ilgili OGM materyalden ders anlatımı videolarından “ Beşeri Sistemler
                    Nüfus Politikaları” adlı kısa video çalışması öğrencilere izlettirilir.
                    https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ebatv-ogm/VideoListele.aspx?s=8&d=0&u=0&k=0&kod=cografya




                  Bu bölümde daha önceki öğrenmeler hatırlatıldıktan sonra soru-cevap tekniği kullanılarak kullanılarak öğrencile-
                  rin düşüncelerini ifade ederken iletişim becerilerinin artırılması hedeflenmiştir. Önceki öğrenmeleri ile bu bölümde
                  öğrenecekleri bilgiler arasında ilişkiyi kurabilmeleri hedeflenmiştir. Yine soru-cevap yöntemi ile öğrencilerin süreci
                  sorgulamaları ve sonrasında çıkarımlar yapması amaçlanmıştır.

                  Kazanımın öngördüğü öğrenmeleri pekiştirmek amacıyla açık uclu soru kullanılmıştır.


                  EBA üzerinden paylaşılan videolar ve OGM materyalden erişeceği sayfalar da paylaşılarak öğrencilerin dijital yet-
                  kinlikleri kullanmaları sağlanır. Ayrıca anlatım yöntemini tekdüzelikten kurtarmak ve farklı öğrenme stilerine sahip
                  öğrenciler için ( işitsel, görsel vb.) fırsat yaratmak için EBA’da yer alan videolardan faydalanılmıştır.



                                                                                                         261 261
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268