Page 264 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 264

Öğretim Programı Okuryazarlığı          EK 4: Coğrafya 11  (11.2.1. - Çözümleme) Ders Planı Örneği


                  Öğretmen öğrencilerin bir önceki yılda nüfus kazanımları ile ilgili bilgileri hatırlaması ve dersin kazanımlarının
                  daha iyi anlaşılması için aşağıda verilen anahtar kavramları tahtaya yazar. Bu kavramlar öğretmen tarafından
                  öğrencilere kısa kısa açıklanırken öğrencilere soru-cevap tekniği de uygulanır.

                  Öğretmen öğrencilerin ders kitabında Japonya’nın nüfus politikaları ile ilgili olan konuyu açmalarını ister. Aynı
                  anda da akıllı tahtadan ders kitabının Japonya konusunu sınıfa yansıtır.
                  Japonya’nın 1, 2 ve 3 dönemlerinde uyguladığı nüfus politikalarının neden farklı farklı olduğu öğrencilere soru-
                  larak onların düşünmelerini ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlamaya çalışır.
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/EKitapUniteOnizle.aspx?Id=262&sayfa=46

                  Öğretmen tahtaya aşağıda ders kazanımı ile ilgili anahtar kavramları yazarak kısa kısa bilgi verir.
                  Nüfus politikası, nüfus projeksiyonu, nüfus piramidi, nüfus planlaması, nüfus azalışı, nüfus artış hızı, nüfusun
                  niteliği.
                  Öğretmen tahtaya kazanıma ait anahtar kavramları pekiştirme amaçlı, kendi hazırladığı boş kavram haritası
                  etkinliğini çizerek soru cevap şeklinde öğrencilerden içinin doldurması istenir.



              2-KEŞFETME           örnekt r  örnekt r  örnekt r  örnekt r  örnekt r




                                örnekt r
                              örnekt r                       0-14 yaş
                                                  sayısal ver ler
                                                                 15-64 yaş
                              örnekt r                            65 yaş üstü
                                            yapısal özel kler
                                                       NÜFUS         geleceğe yönel k tahm n d r
                                    yapısal özell kler n  özetler
                                                       zlenen pol t kadır



                                              amaçlar             amaçlar

                                                         amaçlar


                                           uygular                   uygular

                                                        uygular






                  Bu etkinliğin amacı, anahtar kavramlar ile ilgili süreç değerlendirmesidir.  Bu şekilde öğrencilerin etkin katılımı sağla-
                  narak anahtar kavramların pekiştirilmesi hedeflenmiştir.














       262
      262
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269