Page 264 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 264
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Coğrafya 11 (11.2.1. - Çözümleme) Ders Planı Örneği
Öğretmen öğrencilerin bir önceki yılda nüfus kazanımları ile ilgili bilgileri hatırlaması ve dersin kazanımlarının
daha iyi anlaşılması için aşağıda verilen anahtar kavramları tahtaya yazar. Bu kavramlar öğretmen tarafından
öğrencilere kısa kısa açıklanırken öğrencilere soru-cevap tekniği de uygulanır.
Öğretmen öğrencilerin ders kitabında Japonya’nın nüfus politikaları ile ilgili olan konuyu açmalarını ister. Aynı
anda da akıllı tahtadan ders kitabının Japonya konusunu sınıfa yansıtır.
Japonya’nın 1, 2 ve 3 dönemlerinde uyguladığı nüfus politikalarının neden farklı farklı olduğu öğrencilere soru-
larak onların düşünmelerini ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlamaya çalışır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/EKitapUniteOnizle.aspx?Id=262&sayfa=46
Öğretmen tahtaya aşağıda ders kazanımı ile ilgili anahtar kavramları yazarak kısa kısa bilgi verir.
Nüfus politikası, nüfus projeksiyonu, nüfus piramidi, nüfus planlaması, nüfus azalışı, nüfus artış hızı, nüfusun
niteliği.
Öğretmen tahtaya kazanıma ait anahtar kavramları pekiştirme amaçlı, kendi hazırladığı boş kavram haritası
etkinliğini çizerek soru cevap şeklinde öğrencilerden içinin doldurması istenir.
2-KEŞFETME örnekt r örnekt r örnekt r örnekt r örnekt r
örnekt r
örnekt r 0-14 yaş
sayısal ver ler
15-64 yaş
örnekt r 65 yaş üstü
yapısal özel kler
NÜFUS geleceğe yönel k tahm n d r
yapısal özell kler n özetler
zlenen pol t kadır
amaçlar amaçlar
amaçlar
uygular uygular
uygular
Bu etkinliğin amacı, anahtar kavramlar ile ilgili süreç değerlendirmesidir. Bu şekilde öğrencilerin etkin katılımı sağla-
narak anahtar kavramların pekiştirilmesi hedeflenmiştir.
262
262