Page 158 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 158

EK 1: Matematik 10  (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                     Tahminî Süre: 60 dakika
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ders-sunu?kod=matematik&s=7&d=49&u=243&k=2791

                   Verilen adrese bulunan slayt kaynak olarak kullanılır. Öğrencilerden slaytta yazılanlardan keşfetme basa-
                   mağında öğrendiklerinden hareketle kazanımları açıklamalarını açıklamaları istenir.

                   Öğretmen
                   Grafiği verilen fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri gösterilmesini,

                   Bir fonksiyon grafiğinde, fonksiyonun x üzerinde tanımlı olduğu her bir noktada y eksenine paralel çizilen
                   doğruların grafiği yalnızca bir noktada kestiğine (düşey / dikey doğru testi) işaret edilişini,
                   Bir f fonksiyonun grafiğinde y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (varsa), x eksenini kestiği noktala-
                   rın f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm kümesi olduğunu, sırasıyla öğrencilere slayttan anlatır.


                        FONKSİYON GRAFİKLERİNİ YORUMLAMA       10. Sınıf Matematik  Açıklama bölümünde
                                                                                 öğrencilerin öğrendikleri-
                                                                                 ni pekiştirmek için verilen
                                                                                 adres linki kullanılarak
                             Fonksiyonun grafiği üzerindeki her noktadan         tanımların ve örnek
               3-AÇIKLAMA     y eksenine çizilen paralel doğruların x ekseninde kestiği   amaçlanmıştır.
                                                                                 çözümlerin yapılması
                               noktalar fonksiyonun
                              x eksenine çizilen paralel doğruların y ekseninde kestiği
                               noktalar ise fonksiyonun
                               verir.


                   Aşağıdaki örnekler tahtaya yansıtılarak öğrencilerden örnekleri çözmeleri istenir.




                         FONKSİYON GRAFİKLERİNİ YORUMLAMA     10. Sınıf Matematik


                             Grafiği verilen f fonksiyonunun
                             tanım ve görüntü kümelerini
                             bulalım.













                      Kazanımın alt açıklamalarında verilen
                      a) Grafiği verilen fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri gösterilir.
                      b) Bir fonksiyon grafiğinde, fonksiyonun x üzerinde tanımlı olduğu her bir noktada y eksenine paralel çizilen doğru-
                      ların grafiği yalnızca bir noktada kestiğine (düşey/dikey doğru testi) işaret edilir.
                      c) Bir f fonksiyonun grafiğinde y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (varsa), x eksenini kestiği noktaların
                      f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm kümesi olduğu vurgulanır.” sınırlamalarına ilişkin, öğrencilerin ihtiyaç
                      duyduğu bilgilerin doğrudan verilmesi amacıyla anlatım yöntemi kullanılmıştır.


                                                                                                        157
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163