Page 158 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 158
EK 1: Matematik 10 (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 60 dakika
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ders-sunu?kod=matematik&s=7&d=49&u=243&k=2791
Verilen adrese bulunan slayt kaynak olarak kullanılır. Öğrencilerden slaytta yazılanlardan keşfetme basa-
mağında öğrendiklerinden hareketle kazanımları açıklamalarını açıklamaları istenir.
Öğretmen
Grafiği verilen fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri gösterilmesini,
Bir fonksiyon grafiğinde, fonksiyonun x üzerinde tanımlı olduğu her bir noktada y eksenine paralel çizilen
doğruların grafiği yalnızca bir noktada kestiğine (düşey / dikey doğru testi) işaret edilişini,
Bir f fonksiyonun grafiğinde y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (varsa), x eksenini kestiği noktala-
rın f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm kümesi olduğunu, sırasıyla öğrencilere slayttan anlatır.
FONKSİYON GRAFİKLERİNİ YORUMLAMA 10. Sınıf Matematik Açıklama bölümünde
öğrencilerin öğrendikleri-
ni pekiştirmek için verilen
adres linki kullanılarak
Fonksiyonun grafiği üzerindeki her noktadan tanımların ve örnek
3-AÇIKLAMA y eksenine çizilen paralel doğruların x ekseninde kestiği amaçlanmıştır.
çözümlerin yapılması
noktalar fonksiyonun
x eksenine çizilen paralel doğruların y ekseninde kestiği
noktalar ise fonksiyonun
verir.
Aşağıdaki örnekler tahtaya yansıtılarak öğrencilerden örnekleri çözmeleri istenir.
FONKSİYON GRAFİKLERİNİ YORUMLAMA 10. Sınıf Matematik
Grafiği verilen f fonksiyonunun
tanım ve görüntü kümelerini
bulalım.
Kazanımın alt açıklamalarında verilen
a) Grafiği verilen fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri gösterilir.
b) Bir fonksiyon grafiğinde, fonksiyonun x üzerinde tanımlı olduğu her bir noktada y eksenine paralel çizilen doğru-
ların grafiği yalnızca bir noktada kestiğine (düşey/dikey doğru testi) işaret edilir.
c) Bir f fonksiyonun grafiğinde y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (varsa), x eksenini kestiği noktaların
f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm kümesi olduğu vurgulanır.” sınırlamalarına ilişkin, öğrencilerin ihtiyaç
duyduğu bilgilerin doğrudan verilmesi amacıyla anlatım yöntemi kullanılmıştır.
157