Page 155 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 155

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 1: Matematik 10  (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 20 dakika
                Ders Öncesi Görevlendirme: Derse başlamadan önce

                  https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/okyanuslardaki-isinmayi-ses-dalgalariyla-takip-etmek
                linkindeki “Okyanustaki Isınmayı Ses Dalgalarıyla Takip Etmek” isimli makalenin okunarak
                gelinmesi konusunda öğrenciler görevlendirilir.


                           Bu makale ile konuya ilişkin günlük hayat örneklerine dikkat çekmek ve konuya öğ-
                          rencilerin güdülenmesini sağlamak amaçlanmıştır. Ders öncesinde verilen yazının
                           okunması öğrencilerin sorumluluk değerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.


                Öğrencilere ders öncesinde okuyup derse hazırlıklı gelmeleri konusunda verilen makale ve makalede yer alan
                görsel gösterilir.












             1-GİRİŞ













                                       Argo Float cihazlarının okyanusta yaptığı hareketler

                Öğrencilere “Görselde ne anlatılmaktadır?” sorusu sorulur ve öğrencilerin cevapları alınır.
                Cevaplar alındıktan sonra görselle ilgili aşağıda verilen sorular sorulur.
                1.  Okyanus suyu sıcaklık değerleri neden ölçülmektedir? Sıcaklık değerlerinin yıllar içinde yükselmesinin se-
                  bepleri neler olabilir?
                2.  Cihaz suya ilk bırakıldığında nasıl bir yol izlemiştir?
                3.  Cihaz 10 gün boyunca sürüklenme aşamasında nasıl bir yol izlemiştir? Azami derinliğe iniş ve yükselme
                  hareketlerinde ölçtüğü sıcaklık değerlerinde ne tür değişimler yaşanmıştır?
                4.  Veri aktarımı yapıldıktan sonra cihazın tekrar suya bırakılmadığı varsayımından hareketle cihazın ulaştığı
                  derinlikleri ve bu derinlikte ölçtüğü sıcaklık değerlerini koordinat sistemi üzerinde nasıl yerleştireceğinizi
                  açıklayınız.











      154
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160