Page 155 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 155
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 10 (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 20 dakika
Ders Öncesi Görevlendirme: Derse başlamadan önce
https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/okyanuslardaki-isinmayi-ses-dalgalariyla-takip-etmek
linkindeki “Okyanustaki Isınmayı Ses Dalgalarıyla Takip Etmek” isimli makalenin okunarak
gelinmesi konusunda öğrenciler görevlendirilir.
Bu makale ile konuya ilişkin günlük hayat örneklerine dikkat çekmek ve konuya öğ-
rencilerin güdülenmesini sağlamak amaçlanmıştır. Ders öncesinde verilen yazının
okunması öğrencilerin sorumluluk değerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Öğrencilere ders öncesinde okuyup derse hazırlıklı gelmeleri konusunda verilen makale ve makalede yer alan
görsel gösterilir.
1-GİRİŞ
Argo Float cihazlarının okyanusta yaptığı hareketler
Öğrencilere “Görselde ne anlatılmaktadır?” sorusu sorulur ve öğrencilerin cevapları alınır.
Cevaplar alındıktan sonra görselle ilgili aşağıda verilen sorular sorulur.
1. Okyanus suyu sıcaklık değerleri neden ölçülmektedir? Sıcaklık değerlerinin yıllar içinde yükselmesinin se-
bepleri neler olabilir?
2. Cihaz suya ilk bırakıldığında nasıl bir yol izlemiştir?
3. Cihaz 10 gün boyunca sürüklenme aşamasında nasıl bir yol izlemiştir? Azami derinliğe iniş ve yükselme
hareketlerinde ölçtüğü sıcaklık değerlerinde ne tür değişimler yaşanmıştır?
4. Veri aktarımı yapıldıktan sonra cihazın tekrar suya bırakılmadığı varsayımından hareketle cihazın ulaştığı
derinlikleri ve bu derinlikte ölçtüğü sıcaklık değerlerini koordinat sistemi üzerinde nasıl yerleştireceğinizi
açıklayınız.
154