Page 151 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 151

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 9  (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 60 dakika
                Değerlendirme aşamasında öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir. Sorular yanıtlandıktan sonra öğrenciler-
                den öz değerlendirme formunu doldurmaları istenir.
                1. SORU

                Aşağıdaki gibi kare bir zeminde hareket eden bir karınca görseldeki kırmızı yolu izleyerek A noktasından
                harekete başlayıp sırasıyla B, C ve son olarak  D noktasındaki ekmek kırıntılarına varmıştır.


                  Y         C                      Z




                                                   D




                 B
             4-DEĞERLENDİRME  X  A                 T








                                            
                 | AX | = | XB| = | YC| = 3, |BC| = 2. | YC|, m(BCD) = 90 °  olarak veriliyor.
                1.  Bu karıncanın aldığı toplam mesafeyi bulunuz.

                2.  A noktasından harekete başlayan karıncanın gittiği yollar ile oluşturduğu dik üçgenlere ait  trigonometrik
                  oranları bulunuz.











                           Açık  uçlu  sorularla  derslerde  edinilen  bilgilerin  ne  kadarının  kazanıl-
                           dığını yoklamak ve varsa eksik öğrenmeleri ortaya çıkarmak amaçlan-
                           maktadır. Böylece konuya dair eksik öğrenmelerin tespitinin yapılması
                           ve öğrencilere bu yönde dönüt verilmesi beklenmektedir.




















      150
    150
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156