Page 151 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 151
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 60 dakika
Değerlendirme aşamasında öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir. Sorular yanıtlandıktan sonra öğrenciler-
den öz değerlendirme formunu doldurmaları istenir.
1. SORU
Aşağıdaki gibi kare bir zeminde hareket eden bir karınca görseldeki kırmızı yolu izleyerek A noktasından
harekete başlayıp sırasıyla B, C ve son olarak D noktasındaki ekmek kırıntılarına varmıştır.
Y C Z
D
B
4-DEĞERLENDİRME X A T
| AX | = | XB| = | YC| = 3, |BC| = 2. | YC|, m(BCD) = 90 ° olarak veriliyor.
1. Bu karıncanın aldığı toplam mesafeyi bulunuz.
2. A noktasından harekete başlayan karıncanın gittiği yollar ile oluşturduğu dik üçgenlere ait trigonometrik
oranları bulunuz.
Açık uçlu sorularla derslerde edinilen bilgilerin ne kadarının kazanıl-
dığını yoklamak ve varsa eksik öğrenmeleri ortaya çıkarmak amaçlan-
maktadır. Böylece konuya dair eksik öğrenmelerin tespitinin yapılması
ve öğrencilere bu yönde dönüt verilmesi beklenmektedir.
150
150