Page 148 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 148
EK 1: Matematik 9 (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
45° - 45° - 90° Dik Üçgeninde Trigonometrik Oranlar,
ABC ikizkenar dik üçgeninde m(ABC) = 90 | AB|=| AC|=k °,
C
sin 45° =
45°
cos 45° =
k
tan 45° =
45° cot 45° =
A k B Kazanıma ait ç) "Bilgi ve iletişim tek-
nolojilerinden yararlanılır." açıklama-
30° - 60° - 90° Dik Üçgeninde Trigonometrik Oranlar sına yönelik bu örnek ile öğrencinin
dijital yetkinliklerinin geliştirilmesi he-
ABC eşkenar üçgeninde m(ABC) = 90 °, | AB|= 2k deflenmektedir.
A
sin 30° = sin 60° =
cos 30° = cos 60° =
30° 30°
tan 30° = tan 60° =
Anlatım yöntemi ile öğrencinin şim-
cot 30° = cot 60° = diye kadar öğrenmiş olduğu bilgilerin
60° 60° uygulamasını görebileceği bir örnek
B H C uygulayıcı tarafından çözülür.
ÖRNEK ABC bir üçgen
2-AÇIKLAMA A |AB|= |AC|
|AB|=15
|BD|=4
|DC|=14
x m(ADC) = x
B D C
olduğuna göre x açısının trigonometrik oranlarını hesaplayınız.
Çözülen örnek sorulardan hareketle problemin öğrenciler tarafından çözülmesi sağlanır.
ÖRNEK
ABC bir üçgen
A AB ⊥ AC
.
|AC|=6
D
|BC|= 0
m(ADC) = x
B C
olduğuna göre x açısının trigonometrik oranlarını hesaplayınız.
9. sınıf ders kitabının 304. sayfasındaki 27. örnek, dinamik matematik yazılım programı kullanılarak çözülür.
Örnek 27
GeoGebra programı yardımıyla kenarları belirli bir oranda büyütülen dik üçgenlerde trigonometrik değerlerin
değişimini inceleyiniz.
Örnek sorularla, süreç içerisinde oluşabilecek eksik ya da yanlış öğrenmelerin önüne geçilmesi amaçlanmak-
tadır.
Dersin sonunda https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ders-sunu?kod=matematik&s=6&d=48&u=240&k=0
uzantısındaki slayt çoğaltılarak öğrencilere evde çalışmaları için dağıtılır.
147
147