Page 148 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 148

EK 1: Matematik 9  (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                     45° - 45° - 90°  Dik Üçgeninde Trigonometrik Oranlar,
                                           
                   ABC ikizkenar dik üçgeninde m(ABC) = 90   | AB|=| AC|=k °,
                                  C
                                        sin 45° =
                                45°
                                        cos 45° =
                                   k
                                        tan 45° =
                      45°               cot 45° =
                   A       k      B                                     Kazanıma ait ç) "Bilgi ve iletişim tek-
                                                                        nolojilerinden  yararlanılır."  açıklama-
                   30° - 60° - 90°  Dik Üçgeninde Trigonometrik Oranlar  sına  yönelik  bu  örnek  ile  öğrencinin
                                                                        dijital yetkinliklerinin geliştirilmesi he-
                                        
                   ABC eşkenar üçgeninde m(ABC) = 90 °,  | AB|= 2k      deflenmektedir.
                              A
                                            sin 30° =    sin 60° =

                                            cos 30° =    cos 60° =
                            30° 30°
                                            tan 30° =    tan 60° =
                                                                         Anlatım  yöntemi  ile  öğrencinin  şim-
                                            cot 30° =    cot 60° =       diye  kadar  öğrenmiş  olduğu  bilgilerin
                       60°          60°                                  uygulamasını  görebileceği  bir  örnek
                   B          H          C                               uygulayıcı tarafından çözülür.
                   ÖRNEK                            ABC bir üçgen
               2-AÇIKLAMA       A                   |AB|= |AC|


                                                    |AB|=15
                                                    |BD|=4
                                                    |DC|=14
                                                      
                              x                     m(ADC) = x
                     B     D               C
                                                    olduğuna göre x açısının trigonometrik oranlarını hesaplayınız.
                   Çözülen örnek sorulardan hareketle problemin öğrenciler tarafından çözülmesi sağlanır.

                   ÖRNEK
                                                    ABC bir üçgen

                                  A                 AB ⊥ AC
                                  .
                                                    |AC|=6
                             D
                                                    |BC|= 0
                                                      
                                                    m(ADC) = x
                      B                       C
                                                    olduğuna göre x açısının trigonometrik oranlarını hesaplayınız.
                   9. sınıf ders kitabının 304. sayfasındaki 27. örnek, dinamik matematik yazılım programı kullanılarak çözülür.

                   Örnek 27
                   GeoGebra programı yardımıyla kenarları belirli bir oranda  büyütülen dik üçgenlerde trigonometrik değerlerin
                   değişimini inceleyiniz.
                   Örnek sorularla, süreç içerisinde oluşabilecek eksik ya da yanlış öğrenmelerin önüne geçilmesi amaçlanmak-
                   tadır.
                   Dersin  sonunda  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ders-sunu?kod=matematik&s=6&d=48&u=240&k=0
                   uzantısındaki slayt çoğaltılarak öğrencilere evde çalışmaları için dağıtılır.
                                                                                                        147
                                                                                                         147
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153