Page 145 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 145

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 9  (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Ders Öncesi Görevlendirme: Ders işlenmeden bir gün önce öğrencilerden, https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/
                makale/astronomiden-matematige adresindeki “Astronomiden Matematiğe” adlı yazının okunması istenir.


                Tahminî Süre: 15 dakika

                Verilen makaleden alınan aşağıdaki görsel öğrencilere gösterilir ve ilgili sorular yöneltilir:


























                                          Görsel: Uzamış gölge

                1.  Gökbilimciler tanjantı nasıl kullanmışlardır?
                2.  Battanî, tanjantı neden “uzamış gölge” olarak tanımlıyordu?
                3.  Trigonometri günlük hayatta hangi problemleri çözmemize yardımcı olmuştur?

                Gerçek hayatla ilişkilendirilerek sorulan bu sorular aracılığıyla öğrencilerde merak duygusunun oluşması ve
                böylece konuya dikkatlerinin çekilmesi hedeflenmiştir.





                           Öğrencilerin ders öncesi derse hazırlıklı gelmeleri istenerek, ön koşul öğrenmelerin hare-
                          kete geçirilmesi, konuya dikkat çekme ve öğrenme motivasyonlarının sağlanması amaçlan-
                          mıştır. Bu görev çerçevesinde dijital yetkinliklerinin desteklenmesi ve sorumluluk değerinin
                          pekiştirilmesi  hedeflenmiştir.  Ayrıca,  öğrencilerin  farklı  kaynaklardan  bilgiye  erişmelerinin
                          bilgi okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesine de katkı sağlaması beklenmektedir.



                        Öğrencilerin  okudukları  makaleye  ilişkin  düşüncelerini  sınıfta  paylaşmaları  için  soru-cevap  tekniği
                       kullanılmıştır. Sorularla tüm öğrencilerin karşılıklı etkileşimi sağlanarak iletişim becerilerinin geliştiril-
                       mesine katkı sağlaması beklenmektedir.  Edinilen bilgilerin gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin
                        çözümünde kullanılabileceğini sezmeleri amaçlanmıştır.








      144
    144
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150