Page 145 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 145
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Ders Öncesi Görevlendirme: Ders işlenmeden bir gün önce öğrencilerden, https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/
makale/astronomiden-matematige adresindeki “Astronomiden Matematiğe” adlı yazının okunması istenir.
Tahminî Süre: 15 dakika
Verilen makaleden alınan aşağıdaki görsel öğrencilere gösterilir ve ilgili sorular yöneltilir:
Görsel: Uzamış gölge
1. Gökbilimciler tanjantı nasıl kullanmışlardır?
2. Battanî, tanjantı neden “uzamış gölge” olarak tanımlıyordu?
3. Trigonometri günlük hayatta hangi problemleri çözmemize yardımcı olmuştur?
Gerçek hayatla ilişkilendirilerek sorulan bu sorular aracılığıyla öğrencilerde merak duygusunun oluşması ve
böylece konuya dikkatlerinin çekilmesi hedeflenmiştir.
Öğrencilerin ders öncesi derse hazırlıklı gelmeleri istenerek, ön koşul öğrenmelerin hare-
kete geçirilmesi, konuya dikkat çekme ve öğrenme motivasyonlarının sağlanması amaçlan-
mıştır. Bu görev çerçevesinde dijital yetkinliklerinin desteklenmesi ve sorumluluk değerinin
pekiştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin farklı kaynaklardan bilgiye erişmelerinin
bilgi okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesine de katkı sağlaması beklenmektedir.
Öğrencilerin okudukları makaleye ilişkin düşüncelerini sınıfta paylaşmaları için soru-cevap tekniği
kullanılmıştır. Sorularla tüm öğrencilerin karşılıklı etkileşimi sağlanarak iletişim becerilerinin geliştiril-
mesine katkı sağlaması beklenmektedir. Edinilen bilgilerin gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin
çözümünde kullanılabileceğini sezmeleri amaçlanmıştır.
144
144