Page 142 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 142
EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Hatırlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 30 dakika
Öğrencilerin 5E modeline göre verilen bilginin ne kadarını öğrendikleri ve hangi yönlerde kendilerini geliştir-
meleri gerektiği konusunda dönüt elde etmeleri için bireysel değerlendirme yapılacaktır.
Değerlendirme aşamasında öncelikle, öğrencilerden aşağıda verilen tabloyu 10 dakikalık süre içerisinde
doldurmaları istenir. Sonrasında ise https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-soru-tipi-sec/mate-
matik?s=6&d=48&u=0&k=2748&t=css adresinden öğrencilerin düzeylerine uygun olarak seçilen 5 sorudan
oluşan çoktan seçmeli bir test uygulanır. Çoktan seçmeli testin 20 dakika süre verilerek çözülmesi istenir.
Öğrenciler soruları cevapladıktan sonra dersin geri kalan kısmında bireysel olarak tüm öğrencilerin eksik ve
yanlış öğrenmeleri tespit edilir. Eksik ve yanlış öğrenmeleri gidermek için ise genel tekrar şeklinde bir süreç
planlanır.
E
A B
A: arpa ekilen illerin kümesi
x a y B: buğday ekilen illerin kümesi
d Y: yulaf ekilen illerin kümesi
b c e E: evrensel küme
5-DEĞERLENDİRME 1. Arpa ekilen iller sayısı
Şekildeki küçük harfler bulundukları bölgenin eleman sayısını ifade etmektedir.
Y
2.
Yulaf ekilen iller sayısı
3. Buğday ekilen iller sayısı
4. Yalnız buğday ekilen iller sayısı
5. Arpa ve buğday ekilen iller sayısı
6. Her üçünün de ekildiği iller sayısı
7. Buğday ekilip yulaf ekilmeyen iller sayısı
8. Arpa veya buğday iller sayısı
9. Yalnız bir ürün ekilen iller sayısı
10. Yalnız iki ürün ekilen iller sayısı
11. En çok bir ürün ekilen iller sayısı
12. En az bir ürün ekilen iller sayısı
13. Hiçbir ürün ekilmeyen (nadasa bırakılan iller) sayısı
14. En az iki ürün ekilen iller sayısı
15. En çok iki ürün ekilen iller sayısı
16. Yulaf ekilmeyen iller sayısı
Çoktan seçmeli sorular ile öğrencilerin kendilerine sunulan seçenekler arasından doğ-
ru olanı seçerek kazanımı edinilip edinilmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla
birlikte kısa sürede birçok özelliğin ölçülebilmesi ve değerlendirmenin hızlı yapılabilmesi
yönüyle de tercih edilmiştir. Uygulama sonrasında, öğrenme eksikliklerinin düzeltilmesi
hedeflenmiştir.
Bu tablo yardımıyla, öğrencilerin süreçte kazandığı matematiksel bilgi ve işlem becerileri-
ni kullanarak kendi cevaplarını ifade etmeleri amaçlanmıştır. Kümelerde birleşim, kesişim,
fark ve tümleme özelliklerinin ne ölçüde kazanıldığı değerlendirilmektedir.
141