Page 142 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 142

EK 1: Matematik 9  (9.2.2.1 - Hatırlama) Ders Planı Örneği     Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 30 dakika
                   Öğrencilerin 5E modeline göre verilen bilginin ne kadarını öğrendikleri ve hangi yönlerde kendilerini geliştir-
                   meleri gerektiği konusunda dönüt elde etmeleri için bireysel değerlendirme yapılacaktır.


                   Değerlendirme aşamasında öncelikle, öğrencilerden aşağıda verilen tabloyu 10 dakikalık süre içerisinde
                   doldurmaları istenir.  Sonrasında ise https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-soru-tipi-sec/mate-
                   matik?s=6&d=48&u=0&k=2748&t=css adresinden öğrencilerin düzeylerine uygun olarak seçilen 5 sorudan
                   oluşan çoktan seçmeli bir test uygulanır. Çoktan seçmeli testin 20 dakika süre verilerek çözülmesi istenir.
                   Öğrenciler soruları cevapladıktan sonra dersin geri kalan kısmında bireysel olarak tüm öğrencilerin eksik ve
                   yanlış öğrenmeleri tespit edilir. Eksik ve yanlış öğrenmeleri gidermek için ise genel tekrar şeklinde bir süreç
                   planlanır.

                                      E
                    A               B
                                        A: arpa ekilen illerin kümesi
                       x    a    y      B: buğday ekilen illerin kümesi
                            d           Y: yulaf ekilen illerin kümesi
                          b    c   e    E: evrensel küme
               5-DEĞERLENDİRME   1.  Arpa ekilen iller sayısı
                                        Şekildeki küçük harfler bulundukları bölgenin eleman sayısını ifade etmektedir.
                       Y




                      2.
                         Yulaf ekilen iller sayısı
                      3.  Buğday ekilen iller sayısı
                      4.  Yalnız buğday ekilen iller sayısı
                      5.  Arpa ve buğday ekilen iller sayısı
                      6.  Her üçünün de ekildiği iller sayısı
                      7.  Buğday ekilip yulaf ekilmeyen iller sayısı
                      8.  Arpa veya buğday  iller sayısı
                      9.  Yalnız bir ürün ekilen iller sayısı
                     10.  Yalnız iki ürün ekilen iller sayısı
                     11.  En çok bir ürün ekilen iller sayısı
                     12.  En az bir ürün ekilen iller sayısı
                     13.  Hiçbir ürün ekilmeyen (nadasa bırakılan iller) sayısı
                     14.  En az iki ürün ekilen iller sayısı
                     15.  En çok iki ürün ekilen iller sayısı
                     16.  Yulaf ekilmeyen iller sayısı



                                 Çoktan seçmeli sorular ile öğrencilerin kendilerine sunulan seçenekler arasından doğ-
                                 ru  olanı  seçerek  kazanımı  edinilip  edinilmediğinin  belirlenmesi  amaçlanmıştır.  Bununla
                                 birlikte kısa sürede birçok özelliğin ölçülebilmesi ve değerlendirmenin hızlı yapılabilmesi
                                 yönüyle de tercih edilmiştir. Uygulama sonrasında, öğrenme eksikliklerinin düzeltilmesi
                                 hedeflenmiştir.


                                Bu tablo yardımıyla, öğrencilerin süreçte kazandığı matematiksel bilgi ve işlem becerileri-
                                ni kullanarak kendi cevaplarını ifade etmeleri amaçlanmıştır. Kümelerde birleşim, kesişim,
                                fark ve tümleme özelliklerinin ne ölçüde kazanıldığı değerlendirilmektedir.


                                                                                                        141
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147