Page 140 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 140
EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Hatırlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 51
Kümelerde İşlemler Kazanım: 9.2.2.1. Kümelerde birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemleri yardımıyla problemler çözer.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi HANGİ ÜLKE NE KADAR OKUYOR? 20 dk.
Amacı Kümelerde işlem yapabilme. Bireysel
Aşağıdaki grafikte bazı Avrupa ülkelerinin bir günde ortalama kaç dakika kitap okudukları verilmiştir:
1. Grafik: Kitap Okumada Harcanan Zaman (Dakika)
Belçika 6
Almanya 7
Estonya 13
Yunanistan 9
İspanya 6
Fransa 2
İtalya 5
Lüksemburg 7
Macaristan 10
Hollanda 6
Avusturya 5
Polonya 12
Romanya 5
Finlandiya 12
İngiltere 6
Norveç 12
Sırbistan 6
Türkiye 7
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Grafikteki verilere göre A, B ve C kümeleri;
günde ortalama 7 dakika kitap okuyan ülkeler A,
4-DERİNLEŞTİRME Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Tablo Eleman Sayıları
günde ortalama 10 dakikadan az kitap okuyan ülkeler B ve
günde ortalama 5 dakikadan fazla kitap okuyan ülkeler C olarak tanımlanıyor.
1. tabloda verilen kümelerin eleman sayılarını bularak ilgili
1.
yerlere yazınız.
Kümeler
+
B C
B\C
C\B
+
+
A B C
,
^ B C l h
2. Yukarıdaki grafiğe Litvanya, İrlanda ve Danimarka'nın verileri 2. Tablo
eklendiğinde Litvanya A, İrlanda Bl ve Danimarka Cl kümesi- Kümeler Eleman Sayıları
nin elemanı oluyor.
+
Son duruma göre 2. tabloda verilen kümelerin eleman sayıları- BCl
+
+
nı bularak ilgili yerlere yazınız. AB C
+
CBl
B\C
C\B
67
Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR
139