Page 144 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 144

EK 1: Matematik 9  (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
                                                                                 Öğretim Programı Okuryazarlığı
             Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 1             Matematik 9  (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
             BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
             Ders            Matematik   Sınıf Düzeyi   9. Sınıf       Süre            5 ders saati

             Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Geometri / Üçgenler / Dik Üçgen ve Trigonometri

             Kazanım(lar)                9.4.4.3. Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
                                         a)  Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde
                                           tanımlanır.
                                         b)  Dik üçgende; 30°, 45° ve 60° nin trigonometrik değerleri özel üçgenler yardı-
                                           mıyla hesaplanır.
                                         c)  Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
                                         ç)  Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.


             Anahtar Kavramlar           Dik Üçgen, Hipotenüs, Dik Kenar, Trigonometrik Oran, Sinüs, Kosinüs, Tanjant,
                                         Kotanjant

             Öğretim Yöntem / Teknikleri  Soru-cevap, anlatım.
             Gerekli Materyaller         Etkileşimli tahta
                                         Kalem, defter, ders kitabı
                                         Tübitak Bilim Genç Dergisi Makale: Astronomiden Matematiğe/ 30.09.2019
                                           https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/astronomiden-matematige

                                         Ortaöğretim Materyal Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Matematik 9
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kitap/
                                           matematik?s=6&d=48&u=0&k=0

                                         İstanbul Üniversitesi Fizik Bölümü Vektörler konusu ders notları
                                         https://avesis.istanbul.edu.tr
                                         Ortaöğretim Materyal Dijital Soru Bankası
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/
                                           matematik?s=6&d=48&u=0&k=0
                                         Kitap: Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları
                                         Tüba Bilimler Akademisi
                                         Etkileşimli MEB Yayınları 9. Sınıf Matematik Ders Kitabı, 2021.
                                         EK-1 Öz Değerlendirme Formu

             Disiplinler Arası İlişkiler  Fizik dersinin vektörler konusu ile ilişkilendirir.


             Kök Değerler                Öz denetim, sorumluluk

             Anahtar Yetkinlikler        Matematiksel yetkinlik ve bilim / teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik
             Beceriler                   Genel Beceriler
                                         •  Bilgi okuryazarlığı becerisi
                                         •  İletişim becerisi
                                         Alan Becerileri
                                         •  Modelleme becerisi
                                         •  Muhakeme becerisi





                                                                                                        143
                                                                                                         143
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149