Page 144 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 144
EK 1: Matematik 9 (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1 Matematik 9 (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Matematik Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 5 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Geometri / Üçgenler / Dik Üçgen ve Trigonometri
Kazanım(lar) 9.4.4.3. Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
a) Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde
tanımlanır.
b) Dik üçgende; 30°, 45° ve 60° nin trigonometrik değerleri özel üçgenler yardı-
mıyla hesaplanır.
c) Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
ç) Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.
Anahtar Kavramlar Dik Üçgen, Hipotenüs, Dik Kenar, Trigonometrik Oran, Sinüs, Kosinüs, Tanjant,
Kotanjant
Öğretim Yöntem / Teknikleri Soru-cevap, anlatım.
Gerekli Materyaller Etkileşimli tahta
Kalem, defter, ders kitabı
Tübitak Bilim Genç Dergisi Makale: Astronomiden Matematiğe/ 30.09.2019
https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/astronomiden-matematige
Ortaöğretim Materyal Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Matematik 9
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kitap/
matematik?s=6&d=48&u=0&k=0
İstanbul Üniversitesi Fizik Bölümü Vektörler konusu ders notları
https://avesis.istanbul.edu.tr
Ortaöğretim Materyal Dijital Soru Bankası
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/
matematik?s=6&d=48&u=0&k=0
Kitap: Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları
Tüba Bilimler Akademisi
Etkileşimli MEB Yayınları 9. Sınıf Matematik Ders Kitabı, 2021.
EK-1 Öz Değerlendirme Formu
Disiplinler Arası İlişkiler Fizik dersinin vektörler konusu ile ilişkilendirir.
Kök Değerler Öz denetim, sorumluluk
Anahtar Yetkinlikler Matematiksel yetkinlik ve bilim / teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik
Beceriler Genel Beceriler
• Bilgi okuryazarlığı becerisi
• İletişim becerisi
Alan Becerileri
• Modelleme becerisi
• Muhakeme becerisi
143
143