Page 149 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 149
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 20 dakika + 20 dakika
Bu süreçte öğrencilerin trigonometrik oranların kullanım alanları ile ilgili araştırma döngüsünü deneyimle-
yerek trigonometrik oranları düzenleme ve yorumlama, trigonometrik oranlara ilişkin akıl yürütme ve trigo-
nometrik oranlar üzerinden çıkarımlarda bulunma gibi uygulama basamaklarının işe koşulması sağlanır. Bu
amaçla aşağıdaki etkinlik çalışması yaptırılır.
Bu problem "Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları, Tüba Bilimler Akademisi" kita-
bından alınmıştır.
3-DERİNLEŞME
Bu çalışmayla öğrencilerin gerçek yaşam problemi bağlamında trigonometrik oranlar kullanmalarına
yönelik çalışmalar yapmaları sağlanmıştır. Etkinlikte öğrencilerin kapsamlı ve detaylı olarak düşünebil-
meleri, bir matematiksel duruma farklı açılardan bakabilmeleri beklenmektedir. Aynı zamanda öğrenci-
lerin düşüncelerini sınıfta paylaşmaları sağlanarak ana dilde iletişim yetkinliğini geliştirmeleri amaçlan-
mıştır. Etkinlik aracılığı ile öğrenci verilen bilgiyi kullanarak, problemi matematiksel olarak ifade ederek
muhakeme ve modelleme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlanması hedeflenmektedir.
148
148