Page 149 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 149

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 9  (9.4.4.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 20 dakika + 20 dakika
                Bu süreçte öğrencilerin trigonometrik oranların kullanım alanları ile ilgili araştırma döngüsünü deneyimle-
                yerek trigonometrik oranları düzenleme ve yorumlama, trigonometrik oranlara ilişkin akıl yürütme ve trigo-
                nometrik oranlar üzerinden çıkarımlarda bulunma gibi uygulama basamaklarının işe koşulması sağlanır. Bu
                amaçla aşağıdaki etkinlik çalışması yaptırılır.
                Bu problem "Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları, Tüba Bilimler Akademisi" kita-
                bından alınmıştır.




















             3-DERİNLEŞME








































                     Bu çalışmayla öğrencilerin gerçek yaşam problemi bağlamında trigonometrik oranlar kullanmalarına
                    yönelik çalışmalar yapmaları sağlanmıştır. Etkinlikte öğrencilerin kapsamlı ve detaylı olarak düşünebil-
                    meleri, bir matematiksel duruma farklı açılardan bakabilmeleri beklenmektedir. Aynı zamanda öğrenci-
                    lerin düşüncelerini sınıfta paylaşmaları sağlanarak ana dilde iletişim yetkinliğini geliştirmeleri amaçlan-
                    mıştır. Etkinlik aracılığı ile öğrenci verilen bilgiyi kullanarak, problemi matematiksel olarak ifade ederek
                    muhakeme ve modelleme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlanması hedeflenmektedir.

      148
    148
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154