Page 285 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 285

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 4             EK 4: Kimya 9 (9.3.3.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
          Öğretim Programı Okuryazarlığı
                                                                 Kimya 9 (9.3.3.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
           BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

           Ders           Kimya       Sınıf Düzeyi   9. Sınıf        Süre           4 ders saati
           Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Kimyasal Türler Arası Etkileşimler / Güçlü Etkileşimler

           Kazanım(lar)               9.3.3.1. İyonik bağın oluşumunu iyonlar arası etkileşimler ile ilişkilendirir.
                                      a)  Nötr atomların ve tek atomlu iyonların Lewis sembolleri verilir. Örnekler peri-
                                         yodik sistemdeki ilk 20 element arasından seçilir.
                                      b)  İyonik bileşiklerin yapısal birimleri ile molekül kavramının karıştırılmamasına
                                         vurgu yapılır.
                                      c)  İyonik bağların açıklanmasında bilişim teknolojilerinden (animasyon, simülas-
                                         yon, video vb.) yararlanılır.

           Anahtar Kavramlar          Değerlik elektronu, iyon, iyonik bağ
           Öğretim Yöntem / Teknikleri  Soru-cevap, gösterip yaptırma, grup çalışması, beyin fırtınası

           Gerekli Materyaller        •  Etkileşimli tahta, periyodik cetvel
                                      •  Lewis sembollerinin çizimine yönelik ders kitabında yer alan açıklama
                                        https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/EKitapUniteOnizle.aspx?Id=171&-
                                        sayfa=108
                                      •  İyonik bileşiklerin Lewis gösterimi videosu
                                        https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.840/index.
                                        html#/main/curriculumResource?resourceID=6c40e1ce1a3d73fc7ac0d-
                                        85703b7e613&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
                                      •  İyonik bileşikler videosu
                                        https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.837/index.html#/
                                        main/curriculumResource?resourceID=50d4bd2494bce96e19de44e4df1d-
                                        faf6&resourceTypeID=3&loc=10&showCurriculumPath=false

                                      •  İyonik bileşiklerin suda çözünmesi videosu
                                        https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.840/index.html#/
                                        main/curriculumResource?resourceID=e207c5d1eb7c43150e350108f-
                                        999b1e1&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true

                                      •  Kazanımla ilişkili beceri temelli etkinlik
                                        https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temel-
                                        li/9/kimya/index.html#p=87
                                      •  Ek-1: Boşluk Doldurma, Ek-2: Çoktan Seçmeli Sorular, Ek-3: Öz Değerlendir-
                                        me Formu
           Disiplinler Arası İlişkiler  Fizik disiplininin “Elektrostatik” konu alanı ile ilişkilendirilir.

           Kök Değerler               Sorumluluk

           Anahtar Yetkinlikler       Ana dilde iletişim, inisiyatif alma ve girişimcilik
           Beceriler                  Genel Beceriler: Eleştirel düşünme becerisi, bilgi okuryazarlığı becerisi, iş
                                      birliği becerisi
                                      Alana Özgü Beceriler: Değişkenleri belirleme becerisi, çıkarım yapma becerisi
           Kimya dersi öğretim programında her sınıf düzeyi için her üniteye ait anahtar kavramlar yer almaktadır. Ders planında belirtilen
           anahtar kavramlar, öğretim programında yer alan anahtar kavramlar arasından seçilmiştir. Bu seçimde belirleyici olan, anahtar
           kavramların kazanımla ilişkili olmasıdır.



      284
    284
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290