Page 286 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 286

EK 4: Kimya 9 (9.3.3.1.-Anlama) Ders Planı Örneği            Öğretim Programı Okuryazarlığı


             BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                   Tahminî Süre: 15 dakika
                   Aşağıdaki görseller etkileşimli tahta kullanılarak (etkileşimli tahtanın bulunmadığı sınıflarda görselin çıktısı
                   alınabilir) sınıfla paylaşılır. Görsellerdeki maddelerden hangilerinin iyonik bileşik olabileceğinin tahmin edil-
                   mesi ve tahminlerin not alınması istenir.













                         Görsel 1: Yemek tuzunun   Görsel 2: Yemek tuzunun birim   Görsel 3: Amonyak molekülleri
                            kristal örgü yapısı          hücre modeli







               1-GİRİŞ




                         Görsel 4: Kabartma tozu      Görsel 5: Bakır metali       Görsel 6: Su


                   Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini kontrol etmek için aşağıdaki doğru/yanlış etkinliği yapılır.

                                                  Bilgi                            Doğru     Yanlış

                    1.  Bütün atomlar aralarında iyonik bağ oluşturabilir.

                    2.  İyonik bağ elektron ortaklaşması sonucu oluşur.
                    3.  İyonik bağ içeren bileşikler oda koşullarında gaz hâlde bulunurlar.

                    4.  İyonik bağ, iyonlar arasında elektrostatik çekim kuvveti ile oluşur.

                    5.  İyonik bileşiklerin en küçük yapı taşı moleküldür.

                    6.  Atomlar aralarında iyonik bağ oluştururken kimyasal değişime uğrarlar.
                    7.  Yemek tuzu iyonik bir bileşiktir.



              Dersin giriş kısmında doğrudan kazanımla ilgili olarak verilen doğru/yanlış etkinliği bir ön test-son test uygulaması olarak düşü-
              nülmüştür. Ön test-son test uygulamaları herhangi bir süreç öncesinde ve sonrasında aynı soruların sorulması ve sorulara veri-
              len yanıtlar aracılığıyla sürecin etkisinin görüldüğü bir uygulama olarak düşünülebilir. Burada ön test ve son test için kullanılan
              sorular iyonik bağ ile ilgili verilen ifadelerden oluşmaktadır. Öğrencilerden beklenen, bu ifadelerin doğruluğuna ya da yanlışlığına
              kendi bilgi ve deneyimlerine göre karar vermeleridir. “Açıklama” aşamasının sonunda, doğru/yanlış etkinliği öğretmen ile birlikte
              tekrar yapılmaktadır. Böylece yanlış öğrenmelerin önüne geçmek ve öğrencilerin süreç içindeki ilerleyişlerini görmek hedeflen-
              miştir.



                                                                                                        285
                                                                                                         285
                                                                                                         285
   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291