Page 286 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 286
EK 4: Kimya 9 (9.3.3.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 15 dakika
Aşağıdaki görseller etkileşimli tahta kullanılarak (etkileşimli tahtanın bulunmadığı sınıflarda görselin çıktısı
alınabilir) sınıfla paylaşılır. Görsellerdeki maddelerden hangilerinin iyonik bileşik olabileceğinin tahmin edil-
mesi ve tahminlerin not alınması istenir.
Görsel 1: Yemek tuzunun Görsel 2: Yemek tuzunun birim Görsel 3: Amonyak molekülleri
kristal örgü yapısı hücre modeli
1-GİRİŞ
Görsel 4: Kabartma tozu Görsel 5: Bakır metali Görsel 6: Su
Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini kontrol etmek için aşağıdaki doğru/yanlış etkinliği yapılır.
Bilgi Doğru Yanlış
1. Bütün atomlar aralarında iyonik bağ oluşturabilir.
2. İyonik bağ elektron ortaklaşması sonucu oluşur.
3. İyonik bağ içeren bileşikler oda koşullarında gaz hâlde bulunurlar.
4. İyonik bağ, iyonlar arasında elektrostatik çekim kuvveti ile oluşur.
5. İyonik bileşiklerin en küçük yapı taşı moleküldür.
6. Atomlar aralarında iyonik bağ oluştururken kimyasal değişime uğrarlar.
7. Yemek tuzu iyonik bir bileşiktir.
Dersin giriş kısmında doğrudan kazanımla ilgili olarak verilen doğru/yanlış etkinliği bir ön test-son test uygulaması olarak düşü-
nülmüştür. Ön test-son test uygulamaları herhangi bir süreç öncesinde ve sonrasında aynı soruların sorulması ve sorulara veri-
len yanıtlar aracılığıyla sürecin etkisinin görüldüğü bir uygulama olarak düşünülebilir. Burada ön test ve son test için kullanılan
sorular iyonik bağ ile ilgili verilen ifadelerden oluşmaktadır. Öğrencilerden beklenen, bu ifadelerin doğruluğuna ya da yanlışlığına
kendi bilgi ve deneyimlerine göre karar vermeleridir. “Açıklama” aşamasının sonunda, doğru/yanlış etkinliği öğretmen ile birlikte
tekrar yapılmaktadır. Böylece yanlış öğrenmelerin önüne geçmek ve öğrencilerin süreç içindeki ilerleyişlerini görmek hedeflen-
miştir.
285
285
285