Page 298 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 298

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 4                   Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği
                    EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği
                                                                                 Öğretim Programı Okuryazarlığı
             BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

             Ders            Kimya       Sınıf Düzeyi   9. Sınıf       Süre            2 ders saati
             Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Doğa ve Kimya / Su ve Hayat

             Kazanım(lar)                9.5.1.2. Su tasarrufuna ve su kaynaklarının korunmasına yönelik çözüm öneri-
                                         leri geliştirebilme.
                                         Suyu tasarruflu kullanmanın her vatandaşın ülkesine ve dünyaya karşı sorumlu-
                                         luğu/görevi olduğu vurgulanır.
             Anahtar Kavramlar           Su, tasarruf

             Öğretim Yöntem / Teknikleri  Anlatım yöntemi, soru-cevap, problem çözme, iş birlikli öğrenme, beyin fırtınası
             Gerekli Materyaller         •  İnternet bağlantılı sınıf, etkileşimli tahta, internet kullanımına uygun olan
                                           cihazlar (Bilgisayar, tablet, akıllı telefon, vb.), konu ile ilgili yazılı kaynaklar.
                                         •  EBA “Su Tasarrufunun Önemi” ve “Mutfakta Su Tasarrufu” videoları
                                           https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.928/index.html#/
                                           main/curriculumResource?resourceID=62eb6f9cfb9a59c8106c6fd-
                                           df665861e&resourceTypeID=3&loc=10&showCurriculumPath=false
                                           https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.928/index.html#/main/
                                           ebaLibraryDetail?resourceID=ec442ddb15bec83a479967643928c7d4

                                         •  T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Beceri Temelli 9. Sınıf Etkinlik Kitabı
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temel-
                                           li/9/kimya/index.html#p=231
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temel-
                                           li/9/kimya/index.html#p=232

                                         •  OGM Materyal
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-soru-tipi-sec/kimya?s=6&-
                                           d=44&u=0&k=2904&t=css
                                         •  EBA Yardımcı Kaynaklar
                                           https://cdn.eba.gov.tr/yardimcikaynaklar/2022/09/odsgm/kt/9kt/kim/19.pdf
                                           https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/beslenmehareket-haberler/okul-cagi-cocuklarin-
                                           da-menu-planlama-i-lkeleri.html
                                           https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/beslenmehareket-haberler/okul-cagi-donemin-
                                           de-beslenme.html
                                           https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/beslenmehareket-haberler/okul-cagi-donemin-
                                           de-beslenme-besin-gruplari-gunluk-porsiyon-alim-miktarlari.html
                                         •  Çalışma kâğıdı (Ek-1),Öz değerlendirme formu (Ek-2), Akran değerlendirme
                                           formu (Ek-3)
             Disiplinler Arası İlişkiler  Biyoloji müfredatındaki “Suyun canlılar için önemi” konusuyla ilişkilendirilir.

             Kök Değerler                Sorumluluk, öz denetim, saygı, vatanseverlik
             Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik

             Beceriler                   •  Eleştirel düşünme becerisi
                                         •  Yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisi
                                         •  İş birliği becerisi



                                                                                                        297
                                                                                                         297
                                                                                                         297
   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303