Page 293 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 293

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 4: Kimya 9 (9.3.3.1.-Anlama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 30 dakika
                Aşağıdaki soruların cevaplanması istenir.  Cevaplara dönüt verilir.




                  a)  İyonik bileşikleri oluşturan tanecikler bir arada nasıl dururlar?


                  b)  Atomlar iyonik bağ oluşturabilmek için kimyasal olarak nasıl bir değişim gösterir-
                     ler?


                  c)  Periyodik cetveldeki hangi elementler arasında iyonik bağ oluşabilir?

             4-DEĞERLENDİRME  ç)  İyonik bileşikler neden moleküllerden oluşmaz?





                  d)  İyonik bileşiklerin erime noktaları neden yüksektir?







                EK-1’de yer alan boşluk doldurma etkinliği yaptırılır.
                EK-2’deki çoktan seçmeli soruların cevaplandırılması istenir.

                EK-3’te verilen öz değerlendirme formu sınıfta uygulanır.














            Öğrencilerin kendi öğrenmelerine yönelik öz farkındalıklarının geliştirilmesi amacıyla öz değerlendirme formu kullanılmıştır.


           Çoktan seçmeli sorular aracılığıyla öğrencilerin kazanımla ilgili olarak doğru cevabı belirlemesi amaçlanmıştır.
           Anlama düzeyinde olan 9.3.3.1. kazanımı kapsamında öğrencilerin iyonik bağın oluşumu ile ilgili doğru bilgileri, diğer seçenek-
           ler arasından belirleyebilmeleri amaçlanmıştır.


           Boşluk doldurma etkinliği aracılığıyla öğrencilerin kazanımla ilgili kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ve kazanıma ilişkin
           önemli kavramların edinilip edinilmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.


           Öğrencilerin kendi cümleleriyle ifade etmelerini gerektiren bu tarz soruların sorulması kazanımın anlama düzeyinde olmasının
           bir gerekliliğidir. Çünkü bu düzeydeki bir kazanımda öğrenciden edindiği bilgiyi açıklaması beklenmektedir.








      292
    292
   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298