Page 292 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 292
EK 4: Kimya 9 (9.3.3.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 30 dakika
Günlük hayattan iyonik bağlı bileşiklere örnekler verilir (yemek tuzu, kireç taşı, sönmüş kireç, sönmemiş kireç)
ve bu bileşiklerdeki iyonik bağın oluşumunun öğrenciler tarafından gösterilmesi istenir.
Öğrenciler sınıf mevcuduna göre 4-5 kişilik gruplara ayrılır. Her bir gruba aşağıdaki görseller dağıtılır. Öğrenci-
lerden bu görsellerin hangi iyonik bileşik ile ilgili olduğunu ve bu iyonik bileşiğin nasıl oluştuğunun araştırılması
istenir. Araştırma sonuçları raporlaştırılarak sınıfta paylaşılır. (Sınıfın durumuna göre bu araştırma sınıf orta-
mında yapılabileceği gibi öğrencilere okul dışı araştırma görevi olarak da verilebilir.)
3-AÇIKLAMA
Pamukkale Travertenleri Deniz suyu
Mağara sarkıt ve dikitleri Van Gölü suyu
Grup çalışması olarak planlanan bu etkinlik aracılığıyla öğrencilerde iş birliği becerisinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çün-
kü bu etkinlik süresince öğrencilerin görev paylaşımı ve bu paylaşım sonucunda üzerlerine düşeni yapmalarının bu beceriyi
geliştireceği belirtilebilir. Ayrıca grup dinamiği içinde öğrencilerin kendi görevlerini yerine getirmelerinin onlara sorumluluk
değerini kazandıracağı hedeflenmektedir.
Öğrencilerin kazanımla ilişkili olan iyonik bağların günlük hayattaki karşılıklarını görmeleri amaçlanmıştır. Böylelikle anlamlı
öğrenmenin sağlanacağı düşünülmektedir. Çünkü öğrenilen bilgilerin günlük hayattaki karşılıklılarının görülmesinin, bilginin
özümsenmesine katkıda bulunacağı düşünülmüştür.
291
291
291