Page 301 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 301
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği
Burada öğrencilere “Sizce plastik kullanıyorum şıkkı neden en fazla puana sahip?” sorusu yöneltilir. Öğrenci-
lerden plastik üretiminden plastiğin tedarik edilmesi sürecine kadar geçen aşamalarda su tüketimine sebep
olunduğunu keşfetmesi beklenir.
2-KEŞFETME
Burada öğrencilere “Sizce çamaşırhaneye gönderiyorum şıkkı neden en fazla puana sahip?” sorusu yöneltilir.
Çamaşırların çamaşırhaneye gönderilmesiyle enerji harcandığı ve bu harcanan enerjinin su tüketilerek elde
edildiğinin öğrenciler tarafından keşfedilmesi beklenir.
Öğrenciler aktif bir şekilde keşfetme basamağına dâhil edilerek yorumlama, çıkarım yapma, ilişki kurma gibi süreçler işe koşula-
rak eleştirel düşünme becerisinin kazandırılması planlanmıştır.
300
300