Page 299 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 299
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 10 dakika
Öğrencilere aşağıdaki görsel gösterilir ve görsel hakkında aşağıdaki açıklama yapılır.
“Bursa’nın Karacabey ilçesinde 5. sınıfta okuyan bir öğrenci
Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi (BUSKİ)’ne bir mektup gön-
dererek merkez binasının yan duvarında yer alan ışıklı çeşme
figürünün yanlış olduğunu söyler ve doğru şekli mektubuna
çizerek figürün değiştirilmesi yönünde talepte bulunur.”
Öğrencilere “Sizce 5. sınıf öğrencisinin görselde fark ettiği
hata nedir?” sorusu sorulur ve öğrencilerden suyun boşa
aktığı cevabına ulaşmaları beklenir. Daha sonra “Bu figürün
doğru çizimi sizce nasıl olmalıdır?” sorusu sorularak su ta-
sarrufuna doğru yönlendirilir ve görselin son hâli öğrencile-
re gösterilir.
“Birinci ve ikinci görseli atasözü veya bir slogan ile nasıl an-
1-GİRİŞ latırsınız? Neden?” soruları sorularak güdüleme aşaması ta-
mamlanmış olur. Öğrencilerden birinci görsel için “Damlaya
damlaya yok olur.” sloganı veya benzer sloganlara, ikinci
görsel için “Damlaya damlaya göl olur.” atasözüne ulaşmala-
rı beklenir.
Dersin başında öğrencilerin dikkatini konuya ve kazandırılacak bilgi ve becerilere çekmek önemlidir. Bu sebeple giriş aşama-
sında baskın olarak soru-cevap yöntemi kullanılmıştır. Bu tekniğin kullanılması, öğrencilerin ön bilgilerini ortaya çıkarmak, ko-
nuya dikkatlerini çekmek ve 9.5.1.2. kazanımı kapsamında öğrencilerin çözüm önerileri sunmaları için onları hazırlama amacı
taşımaktadır. Giriş aşamasında öğrencilere sunulan örnek durum aracılığıyla ise su tasarrufuna yönelik günlük hayatta ne gibi
çözüm önerileri sunulabileceğinin öğrencilere gösterilmesi amaçlanmıştır.
298
298