Page 299 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 299

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 10 dakika
                Öğrencilere aşağıdaki görsel gösterilir ve görsel hakkında aşağıdaki açıklama yapılır.

                                                     “Bursa’nın Karacabey ilçesinde 5. sınıfta okuyan bir öğrenci
                                                     Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi (BUSKİ)’ne bir mektup gön-
                                                     dererek merkez binasının yan duvarında yer alan ışıklı çeşme
                                                     figürünün yanlış olduğunu söyler ve doğru şekli mektubuna
                                                     çizerek figürün değiştirilmesi yönünde talepte bulunur.”
                                                     Öğrencilere “Sizce 5. sınıf öğrencisinin görselde fark ettiği
                                                     hata  nedir?”  sorusu  sorulur  ve  öğrencilerden  suyun  boşa
                                                     aktığı cevabına ulaşmaları beklenir. Daha sonra “Bu figürün
                                                     doğru çizimi sizce nasıl olmalıdır?” sorusu sorularak su ta-
                                                     sarrufuna doğru yönlendirilir ve görselin son hâli öğrencile-
                                                     re gösterilir.



                                                      “Birinci ve ikinci görseli atasözü veya bir slogan ile nasıl an-
            1-GİRİŞ                                  latırsınız? Neden?” soruları sorularak güdüleme aşaması ta-
                                                     mamlanmış olur. Öğrencilerden birinci görsel için “Damlaya
                                                     damlaya  yok  olur.”  sloganı  veya  benzer  sloganlara,  ikinci
                                                     görsel için “Damlaya damlaya göl olur.” atasözüne ulaşmala-
                                                     rı beklenir.





























           Dersin başında öğrencilerin dikkatini konuya ve kazandırılacak bilgi ve becerilere çekmek önemlidir. Bu sebeple giriş aşama-
           sında baskın olarak soru-cevap yöntemi kullanılmıştır. Bu tekniğin kullanılması, öğrencilerin ön bilgilerini ortaya çıkarmak, ko-
           nuya dikkatlerini çekmek ve 9.5.1.2. kazanımı kapsamında öğrencilerin çözüm önerileri sunmaları için onları hazırlama amacı
           taşımaktadır. Giriş aşamasında öğrencilere sunulan örnek durum aracılığıyla ise su tasarrufuna yönelik günlük hayatta ne gibi
           çözüm önerileri sunulabileceğinin öğrencilere gösterilmesi amaçlanmıştır.







      298
    298
   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304