Page 304 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 304

EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği           Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 20 dakika
                   Keşfetme aşamasında öğrencilere sorulan sorular tekrar yöneltilir ve öğrencilerin bir önceki cevaplamada
                   elde ettikleri su ayak izi büyüklüklerini azaltacak şekilde soruları tekrar yanıtlamaları istenir. Ardından öğ-
                   rencilere “Hangi sorulara verdiğiniz cevaplarda ne şekilde bir değişiklik yaptınız? Neden?” sorusu sorulur ve
                   cevapların sınıf ortamında paylaşılması sağlanır. Öğrencilerden su tasarrufunun sadece musluk kısmak ile
                   sınırlı olmadığı, yaşamın her alanında gerekli olduğu sonucuna ulaşmaları beklenir.
                   “Su israfına sebep olan etmenler nelerdir? Su tasarrufu için çözüm önerileriniz nelerdir?” soruları sorulur ve
                   öğrencilerin beyin fırtınası kullanarak verdiği cevaplar tahtaya yazılır.
                   Ardından öğrencilere EBA’da “Su Tasarrufunun Önemi” ve “Mutfakta Su Tasarrufu” videoları izletilir.
                   “Su Tasarrufunun Önemi” videosu için link

                    https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.928/index.html#/main/curriculumResource?resour-
                    ceID=62eb6f9cfb9a59c8106c6fddf665861e&resourceTypeID=3&loc=10&showCurriculumPath=false

                   “Mutfakta Su Tasarrufu” videosu için link
                    https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.928/index.html#/main/ebaLibraryDetail?resourceI-
               3-AÇIKLAMA  Daha sonra aşağıda sıralanan bilgiler öğretmen tarafından ek olarak öğrencilere verilir.
                    D=ec442ddb15bec83a479967643928c7d4



                   •  Yaklaşık 750 milyon insan temiz su kaynağına erişememektedir.

























              Burada etkin olarak anlatım yöntemi kullanılmıştır. Bunda amaç, kazanımı destekleyecek bilgileri öğrencilere doğrudan sunmak-
              tır. 9.5.1.2. kazanımı ile ilişkili olarak öğrencilere su tüketimine yönelik bazı istatistiksel bilgiler sunmanın, su tasarrufuna yönelik
              çözüm önerilerinin ne kadar önemli olduğuna dair farkındalık geliştireceği düşünülmektedir.


              Beyin fırtınasının esası, belirli bir durum veya probleme ilişkin fikir ve seçenekleri ortaya koymaktır. Buradaki durum su tasar-
              rufu için üretilecek çözüm önerileridir. Beyin fırtınası tekniği kullanılarak öğrencilerin fikirlerini ve çözüm önerilerini özgürce ve
              yargılanmadan belirtebilecekleri bir ortam yaratılmaya çalışılmıştır. Böylece öğrencilerde yaratıcı düşünme becerisi ile saygı
              değerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Öğrenciler çözüm önerisi olarak özgün fikirlerini sunarak yaratıcı düşünme ve inovasyon
              becerilerini, birbirlerinin fikrine saygı duyup koşulsuz kabul etmeyi deneyimleyerek de saygı değerini geliştireceklerdir.

              Burada kullanılan soru-cevap tekniği ile öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarının önüne geçmek ve öğrencilerin yaptık-
              ları çıkarımların doğruluğunu kontrol etmesini sağlamaktır. Öğrencilerin daha önce verdiği cevaplar ve şimdi verdiği cevapların
              sonuçları hakkında çıkarımda bulunmasının onlarda eleştirel düşünme becerisini güçlendireceği düşünülmektedir. Kendi dav-
              ranışlarının sonuçları hakkında düşünmek ve üzerine düşeni yapmak için gerektiğinde davranışlarını değiştirmenin öz denetim
              ve sorumluluk değerini kazandırmada katkısı olduğu söylenebilir. Ayrıca insan etkinliklerinden kaynaklanan değişimleri ve her
              bireyin vatandaş olarak sorumluluklarını kavrama gücüne dikkat çekilerek vatanseverlik değerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

                                                                                                        303
                                                                                                         303
                                                                                                         303
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309