Page 308 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 308

EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği           Öğretim Programı Okuryazarlığı




                    Ek-1                                                                       ÇALIŞMA KÂĞIDI
                    1.  Su tasarrufuna ve su kaynaklarının korunmasına yönelik çözüm önerileri konusuyla ilgili aşağıda ve-
                       rilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerden bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk ifadeden itibaren
                       verilen bilgilerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğunu belirleyerek yönlendirici okları takip ediniz ve
                       ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.


                               Sahip olunan doğal su kaynaklarının korunması adına her bireyin üzerine düşen
                                      görevleri uygulaması ve su israfını sona erdirmesi gereklidir.

                                          D                                   Y
                             Tahıl, meyve ve sebze dâhil olmak   Bulaşıkları elde yıkamak yerine bu-
                            üzere tüm yiyeceklerin üretiminde su   laşık makinelerinde yıkamak büyük
                            kullanılır, üstelik yiyecek üretiminde   miktarda su tasarrufu sağlar.
                            kullanılan suyun miktarı azımsana-
                                mayacak kadar fazladır.

                                 D                Y                    D                Y
                                           Suyu tasarruflu kul-
                                                                Bozuk musluklar
                                                                                 Çamaşır makineleri
                          Tarım alanlarının   lanmak her vatandaşın   tamir edilmeli, eski-  tam dolmadan çalış-
                        sulanmasında salma
               5-DEĞERLENDİRME  1. Çıkış  2. Çıkış  karşı sorumluluğudur.  5. Çıkış  6. Çıkış  7. Çıkış  8. Çıkış
                                                                                   tırılmamalıdır.
                                           ülkesine ve dünyaya
                          sulama yöntemi
                                                               yen tesisat boruları
                          kullanılmalıdır.
                                                                 yenilenmelidir.
                                    Y
                                                      Y
                                                                   D
                                                                                     D
                                              D
                            D
                                                                           Y
                                                                                             Y
                                           3. Çıkış
                                                   4. Çıkış
                    2.  Umut, suyu tasarruflu kullanmanın her vatandaşın ülkesine ve dünyaya karşı sorumluluğu olduğunu
                       savunan bir bireydir. Aşağıda Umut’un başından geçen bazı olaylar verilmiştir.
                       a)  Umut’un rahatsız olabileceği durumları işaretleyerek altına doğru davranışı yazınız.
                           1.  Annesinin çamaşırlar az olduğu için   2.  Babasının dişlerini fırçalarken mus-
                             çamaşırları elinde yıkadığını görmüş.  luğu açık bıraktığını görmüş.
                           3.  İş yerindeki lavabonun musluğunun   4.  Bir çiftçinin tarlasını damla sulama
                             akıttığını fark etmiş.                 yöntemi ile suladığını görmüş.



                           5.  Bir işletme sahibi arkadaşının işletme-  6.  Arkadaşının manavdan aldığı meyve
                             sindeki atık suları bir depoda biriktir-  ve sebzeleri musluğun altında sü-
                             diği ve bu su ile kendi hobi bahçesini   rekli su akıtarak yıkadığını görmüş.
                             suladığını görmüş.



              Kaynakları verimli kullanmanın ülke ekonomisi için önemli olduğunu vurgulayarak vatanseverlik kök değerinin geliştirilmesi he-
              deflenmiştir.





                                                                                                        307
                                                                                                         307
                                                                                                         307
   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313