Page 308 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 308
EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Ek-1 ÇALIŞMA KÂĞIDI
1. Su tasarrufuna ve su kaynaklarının korunmasına yönelik çözüm önerileri konusuyla ilgili aşağıda ve-
rilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerden bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk ifadeden itibaren
verilen bilgilerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğunu belirleyerek yönlendirici okları takip ediniz ve
ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Sahip olunan doğal su kaynaklarının korunması adına her bireyin üzerine düşen
görevleri uygulaması ve su israfını sona erdirmesi gereklidir.
D Y
Tahıl, meyve ve sebze dâhil olmak Bulaşıkları elde yıkamak yerine bu-
üzere tüm yiyeceklerin üretiminde su laşık makinelerinde yıkamak büyük
kullanılır, üstelik yiyecek üretiminde miktarda su tasarrufu sağlar.
kullanılan suyun miktarı azımsana-
mayacak kadar fazladır.
D Y D Y
Suyu tasarruflu kul-
Bozuk musluklar
Çamaşır makineleri
Tarım alanlarının lanmak her vatandaşın tamir edilmeli, eski- tam dolmadan çalış-
sulanmasında salma
5-DEĞERLENDİRME 1. Çıkış 2. Çıkış karşı sorumluluğudur. 5. Çıkış 6. Çıkış 7. Çıkış 8. Çıkış
tırılmamalıdır.
ülkesine ve dünyaya
sulama yöntemi
yen tesisat boruları
kullanılmalıdır.
yenilenmelidir.
Y
Y
D
D
D
D
Y
Y
3. Çıkış
4. Çıkış
2. Umut, suyu tasarruflu kullanmanın her vatandaşın ülkesine ve dünyaya karşı sorumluluğu olduğunu
savunan bir bireydir. Aşağıda Umut’un başından geçen bazı olaylar verilmiştir.
a) Umut’un rahatsız olabileceği durumları işaretleyerek altına doğru davranışı yazınız.
1. Annesinin çamaşırlar az olduğu için 2. Babasının dişlerini fırçalarken mus-
çamaşırları elinde yıkadığını görmüş. luğu açık bıraktığını görmüş.
3. İş yerindeki lavabonun musluğunun 4. Bir çiftçinin tarlasını damla sulama
akıttığını fark etmiş. yöntemi ile suladığını görmüş.
5. Bir işletme sahibi arkadaşının işletme- 6. Arkadaşının manavdan aldığı meyve
sindeki atık suları bir depoda biriktir- ve sebzeleri musluğun altında sü-
diği ve bu su ile kendi hobi bahçesini rekli su akıtarak yıkadığını görmüş.
suladığını görmüş.
Kaynakları verimli kullanmanın ülke ekonomisi için önemli olduğunu vurgulayarak vatanseverlik kök değerinin geliştirilmesi he-
deflenmiştir.
307
307
307