Page 303 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 303

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği






























            2-KEŞFETME

















                Öğrencilere elde ettikleri puanların kendi su ayak izleri olduğu belirtilir. Öğrencilere bu kavramı daha önce
                duyup duymadıkları ve anlamını bilip bilmedikleri sorularak aşağıdaki açıklama yapılır:

                “Bir bireyin, topluluğun veya işletmenin su ayak izi, birey veya topluluk tarafından tüketilen veya işletme tara-
                fından üretilen mal ve hizmetleri üretmek için kullanılan toplam tatlı su hacmi olarak tanımlanır.”
                Öğretmen her öğrencinin puanını sınıf ile paylaşmasını ister. “Yüksek ve düşük puanlı öğrencilerin su ayak
                izleri arasında nasıl bir ilişki vardır? Neden?” sorusu öğrencilere yöneltilerek öğrencilerin düşüncelerini sınıf
                ortamında paylaşması sağlanır.








           Bu etkinlik aracılığıyla öğrencilerin düşüncelerini ifade etmeleri ve sınıfla paylaşmaları sağlanarak, onların ana dilde iletişim
           yetkinliklerini geliştirmek amaçlanmıştır.



           Bu açıklamanın amacı, öğrencilerin elde ettiği puanların yüksek olmasının su ayak izlerinin de büyük olması anlamına geldiği;
           buna bağlı olarak da su tüketimi konusunda daha dikkatli olmaları gerektiği çıkarımına varmalarını sağlamaktır.








      302
    302
   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308