Page 303 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 303
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği
2-KEŞFETME
Öğrencilere elde ettikleri puanların kendi su ayak izleri olduğu belirtilir. Öğrencilere bu kavramı daha önce
duyup duymadıkları ve anlamını bilip bilmedikleri sorularak aşağıdaki açıklama yapılır:
“Bir bireyin, topluluğun veya işletmenin su ayak izi, birey veya topluluk tarafından tüketilen veya işletme tara-
fından üretilen mal ve hizmetleri üretmek için kullanılan toplam tatlı su hacmi olarak tanımlanır.”
Öğretmen her öğrencinin puanını sınıf ile paylaşmasını ister. “Yüksek ve düşük puanlı öğrencilerin su ayak
izleri arasında nasıl bir ilişki vardır? Neden?” sorusu öğrencilere yöneltilerek öğrencilerin düşüncelerini sınıf
ortamında paylaşması sağlanır.
Bu etkinlik aracılığıyla öğrencilerin düşüncelerini ifade etmeleri ve sınıfla paylaşmaları sağlanarak, onların ana dilde iletişim
yetkinliklerini geliştirmek amaçlanmıştır.
Bu açıklamanın amacı, öğrencilerin elde ettiği puanların yüksek olmasının su ayak izlerinin de büyük olması anlamına geldiği;
buna bağlı olarak da su tüketimi konusunda daha dikkatli olmaları gerektiği çıkarımına varmalarını sağlamaktır.
302
302