Page 307 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 307

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği






            4-DERİNLEŞME




                Sınıf Dışı Etkinlik
                Öğrenciler sınıf mevcuduna göre gruplara bölünür. Gruplardan su tasarrufuna ve su kaynaklarının korunması-
                na yönelik çözüm yollarını içeren afiş, poster, broşür vb. ürünler tasarlamaları istenir. Grup sözcüsü oluşturu-
                lan ürünü bir haftanın sonunda EBA’da sınıf arkadaşlarıyla paylaşır.
                Tahminî Süre: 20 dakika

                •  Öğrencilerden Ek-1’deki çalışma yaprağını yapmaları istenir.
                •  T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün 9. sınıf kimya kitabının (Beceri Temelli Etkinlik
                  Kitabı’nın) belirtilen sayfaları etkileşimli tahtada açılarak, öğrencilerin soruları çözüp ilgili kazanımı pekiş-
                  tirmeleri sağlanır.
            5-DEĞERLENDİRME  •  Öğretmen, etkinlik ismi “SUSUZLUĞA HAZIR MISINIZ? SUSUZLUĞA NE KADAR DAYANABİLİRSİNİZ?” ve “SU
                  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/9/kimya/index.html#p=231

                  TASARRUFU” etkinliklerini etkileşimli tahtada açarak, öğrencilerin soruları çözmesini ister.
                  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/9/kimya/index.html#p=232

                Öğrencilerden bu süreci tanımlamaları için bir öz değerlendirme (Ek-2), akran değerlendirmesi (Ek-3), per-
                formans değerlendirmesi vb. yöntemleri kullanarak bir değerlendirme yapmaları istenir. Öğretmen, dönütler
                ve değerlendirmeler doğrultusunda öğrencilerin gelişmiş yönlerini vurgular. Öğrencilerinin eksiklerinin neler
                olduğu ve bu eksiklerin nasıl giderilebileceği hakkında öğrenciye dönütler verir.










           Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi amaçlanmıştır. Bu bakış açısıyla de-
           ğerlendirme bölümünde kazanım taksonomik olarak yaratma düzeyinde olduğundan Ek-1’de tanılayıcı dallanmış ağaç, çoktan
           seçmeli sorular ve öğrencilerin kendi çözüm yollarını üretebilecekleri açık uçlu sorular sorulmuştur. Tanılayıcı dallanmış ağaç,
           öğrencilerin kendilerine verilen bilgileri doğru ve yanlış olarak değerlendirdiği ve bu şekilde ilerlediği bir yöntemdir. Su tasarru-
           funa yönelik öğrencilerin sahip olması gereken temel kavramsal bilgilerin edinilip edinilmediğini kontrol etmek amacıyla kulla-
           nılmıştır. Diğer ölçme araçlarının ise 9.5.1.2. kazanımı kapsamında öğrencilerin çözüm önerilerini sunmalarına imkân tanıyacağı
           düşünülmektedir.



           Bu sınıf dışı derinleştirme etkinliği bir grup çalışması olarak planlanmıştır. Böylece öğrencilerin bir gruba dâhil olarak grup di-
           namiği içinde üzerine düşeni yapma ve ortak bir amaca hizmet etme deneyimini yaşaması amaçlanmıştır. Bu deneyimin öğ-
           rencilerde iş birliği becerisini güçlendireceği düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerin çalışmalarını EBA üzerinden paylaşmalarının
           öğrencilerde dijital yetkinliği geliştireceği düşünülmektedir. Bu yetkinlik kapsamında öğrencilere edindikleri ve ürettikleri bilgiyi
           dijital ortamda paylaşarak bu yetkinliği kullanma olanağı sağlanmaktadır.











      306
    306
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312