Page 306 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 306
EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 10 dakika
Öğrencilerin öğrendikleri ile günlük hayat arasında ilişki kurmalarını sağlamak amacıyla biri sınıf içi, diğeri sınıf
dışı olmak üzere iki derinleştirme etkinliği sunulur.
Sınıf İçi Etkinlik
Kendinize bahçeli bir ev inşa edeceksiniz. Evinizin bahçesini yeşillendirmek için yaşadığınız iklim koşullarını da
dikkate alarak aşağıdaki bitki türlerinden hangisini seçersiniz? Neden?
Dichondra Repens Ajuga Reptans
Ilıman iklim bitkisidir, soğuklara ve donmaya dayanıklı Ilıman iklim bitkisidir, güneşli ve ışık alan yerlerden hoş-
değildir. Gölgeli ve yarı gölgeli alanlarda yetişebilir top- lanır yarı gölgeli alanlara karşı dayanıklıdır, donmaya
rak bakımından kanaatkârdır. Su ihtiyacı fazladır. karşı hassastır, her türlü toprağa adapte olsa da nemli
topraklarda iyi gelişme gösterir, su isteği az fakat sü-
rekli sulama yapılması gerekmektedir.
4-DERİNLEŞME
Trifolium Repens
Thymus Vulgaris L.
Soğuk iklim bitkisidir, donlara karşı dayanıklıdır her ik- Ilıman iklim bitkisidir. Akdeniz’in dağlık bölgelerinde
lime adapte olabilir, gölgeye dayanıklıdır, toprak konu- doğal olarak yetişir, sıcaklığa ve susuzluğa karşı daya-
sunda kanaatkârdır, çok fazla su ihtiyacı yoktur. nıklıdır, donmadan ve soğuklardan etkilenir, iyi drenaj
edilmiş topraklarda yetişir.
Ruschia Lineolata Poa Trivialis
Sıcak iklim bitkisidir soğuk havalara da dayanımı var- Serin-nemli ve gölge koşullarda iyi örtü oluşturur.
dır, geçirgen topraklarda iyi gelişme gösterir, susuzlu- Sıcak ve kurak koşullara dayanıklı değildir.
ğa dayanımı yüksektir, uzun süre olmadığı müddetçe
basılmaya karşı dayanıklıdır.
Bu basamakta öğrencileri üstbilişsel becerilerin kullanımına yönlendiren, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla ilişkili durumlara yö-
nelik sorular sorulmuştur. Öğrencilerin gerçek yaşamda karşılaşılabilecek sorunlara çözüm getirebilmeleri ve iş birliği ile görev
paylaşımı yapabilmeleri amacıyla problem çözme ve iş birlikli öğrenme yöntemleri kullanılmıştır. Bu sayede öğrenciler problemin
çözümünde önceden öğrenmiş oldukları kavramlar ve öğrenmeler ile yeni kavramlar ve yeni öğrenmeler arasında ilişki kurarlar.
Yeni durumlar karşısında, önceden edindikleri kavram ve bilgileri yeni problemlere karşı da uygularlar. Diğer öğrenciler tarafından
sunulan kanıtları eleştirebilir ya da kendi kanıtlarını gözden geçirebilirler. Aynı zamanda sürecin değerlendirilmesine de katkı sağlar.
305
305
305