Page 300 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 300
EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 20 dakika
Ardından aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir ve her soru için öğrencilerin kendilerini puanlamaları ve pu-
anlarını bir yere not etmeleri istenir.
2-KEŞFETME
Su tasarrufu ve su kaynaklarının kullanımına yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinden önce, öğrencilerin günlük hayattaki
su tüketimi alışkanlıklarına dikkat çekilmiştir. Bundaki temel amaç, öğrencilerin kendi deneyimleri üzerinden bilinçsiz su tüketi-
minin yaratacağı etkilerle ilgili bir farkındalık oluşturmak ve öğrencilere “su ayak izi” kavramını öğretmektir. Öğrencilere öncelikle
günlük su tüketimi alışkanlıkları üzerinden cevaplandırabilecekleri sorular sorulmuş ve cevapların ardından su ayak izi kavra-
mı açıklanmıştır. Öğrencilerin cevaplandırdığı sorular sırasında onlara çeşitli sorular sorularak, günlük su tüketimine yönelik
bazı neden-sonuç ilişkilerinin kurulmasına çalışılmıştır. Örneğin, öğrencilere sorulan sorular arasında plastik çatal/bıçak/tabak
kullanmanın neden daha yüksek puan ettiği sorulmuş ve bir çıkarımda bulunmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Bu etkinliklerin
öğrencilerde eleştirel düşünme becerisini geliştireceği düşünülmektedir.
299
299
299