Page 300 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 300

EK 4: Kimya 9 (9.5.1.2.-Yaratma) Ders Planı Örneği           Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 20 dakika
                   Ardından aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir ve her soru için öğrencilerin kendilerini puanlamaları ve pu-
                   anlarını bir yere not etmeleri istenir.


























               2-KEŞFETME






































              Su tasarrufu ve su kaynaklarının kullanımına yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinden önce, öğrencilerin günlük hayattaki
              su tüketimi alışkanlıklarına dikkat çekilmiştir. Bundaki temel amaç, öğrencilerin kendi deneyimleri üzerinden bilinçsiz su tüketi-
              minin yaratacağı etkilerle ilgili bir farkındalık oluşturmak ve öğrencilere “su ayak izi” kavramını öğretmektir. Öğrencilere öncelikle
              günlük su tüketimi alışkanlıkları üzerinden cevaplandırabilecekleri sorular sorulmuş ve cevapların ardından su ayak izi kavra-
              mı açıklanmıştır. Öğrencilerin cevaplandırdığı sorular sırasında onlara çeşitli sorular sorularak, günlük su tüketimine yönelik
              bazı neden-sonuç ilişkilerinin kurulmasına çalışılmıştır. Örneğin, öğrencilere sorulan sorular arasında plastik çatal/bıçak/tabak
              kullanmanın neden daha yüksek puan ettiği sorulmuş ve bir çıkarımda bulunmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Bu etkinliklerin
              öğrencilerde eleştirel düşünme becerisini geliştireceği düşünülmektedir.
                                                                                                        299
                                                                                                         299
                                                                                                         299
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305