Page 364 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 364
EK 4: Kimya 12 (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Ek-2 Değerlendirme Kâğıdı
Yönerge: 1-3. soruları aşağıdaki bilgilerden yararlanarak cevaplayınız.
SİZ HAYAL EDİN NANOTEKNOLOJİ YAPSIN
Nanoteknolojinin; enerjinin verimli kullanıl-
Bu Moleküller Dünyayı Değiştiriyor
masına, depolanmasına, üretilmesine, çev-
resel kirleticilerin tespit edilmesine ve te-
Metan mizlenmesine önemli ölçüde katkı sağlaması
beklenmektedir. Temiz içme suyu sağlamak,
Petrolden daha temizdir.
havanın kalitesini artırmak, yeni enerji kay-
nakları geliştirmek ve aynı zamanda tehlikeli
ve toksik maddeleri çevreden uzaklaştırmak
Hidrojen gibi uygulamaları bulunan nanoteknolojinin
En temiz yakıttır. sürdürülebilir bir çevre oluşturulmasına kat-
kısı gün geçtikçe artmaktadır. Bilim insanları,
gücünü ışıktan alan jeneratör ile nanopar-
5-DEĞERLENDİRME Gezegenimiz için zararlıdır. hidrojen gazı üretmeyi başarmışlardır. Na-
çacıklar sayesinde kirli hava temizlenirken
Karbondioksit
noteknolojinin bir diğer önemli uygulaması
da su arıtma süreçlerindeki uygulamalarıdır.
Su arıtımı uygulamasında nano membran-
Su lar, karbon nanotüpleri, nano killer gibi nano
malzemelerden faydalanılmaktadır. Bu mal-
Tatlı ve temiz suya ihtiyaç vardır. zemeler ucuz, taşınabilir ve kolayca temiz-
lenen sistemlerdir. Nanoteknolojiyle yapılan
çalışmlarda az miktarda madde kullanıldığı ve
reaksiyon daha hızlı gerçekleştiği için zaman-
dan, madde ve enerjiden de büyük tasarruf
sağlanmaktadır.
1. Nanoteknoloji hakkında verilen bilginin, yirmi yıl içinde, buna benzer bir makalede tekrar yer alacağını
varsayalım. Şimdiki makalenin üç özelliği aşağıda sıralanmıştır. Bu özelliklerin karşısındaki ‘’Evet’’ ya da
‘’Hayır’’ seçeneklerinden doğru olanı daire içine alarak bu özelliklerin yirmi yıl içinde değişme olasılığı
olup olmadığını belirtiniz.
Makalenin Özellikleri Yirmi Yılda Değişme Olasılığı Var mı?
Makalenin başlığı Evet / Hayır
Nanoteknolojinin çevre üzerindeki olumlu etkisi Evet / Hayır
Nanoteknolojinin dünyadaki su kıtlığının çözümündeki etkin rolü Evet / Hayır
Kimya Dersi Öğretim Programı'nın ölçme değerlendirme yaklaşımı kısmındaki “Bireysel farklılıklar gerçeğinden dolayı bütün öğ-
rencileri kapsayan, bütün öğrenciler için genel geçer, tek tip bir ölçme ve değerlendirme yönteminden söz etmek uygun değildir.
Öğrencinin akademik gelişimi tek bir yöntemle veya teknikle ölçülüp değerlendirilmez.” ifadesinden hareketle kısa cevaplı, açık
uçlu, çoktan seçmeli, çözümleme tabloları gibi farklı ölçme soruları sorulmuştur.
363
363
363