Page 359 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 359
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 12 (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği
Tablo-1’de görülen resimlerin ve sayıların olduğu kartlar öğrencilere verilir (Etkileşimli tahtada da yansıtılabi-
lir). Resimlerdeki nesneler/maddeler farklı boyutlara sahiptir ve her bir resim sayılarla numaralandırılmıştır.
Ardından öğrencilere Tablo-2’deki farklı değerlerde gösterilen boyutlar sunulur. Öğrencilerden Tablo-1’deki
hangi resmin Tablo-2’deki hangi fiziksel büyüklüğe sahip olduğuna yönelik tahminlerini Tablo-3’e yazmaları
istenir.
Tablo 1. Farklı nesnelere/maddelere ait görseller
1. Su molekülü 2. Bakteri 3. Kırmızı kan hücresi
4. İnsan saçı 5. Küp şeker 6. Kalem
Tablo 2. Farklı değerlerdeki boyutlar
2-KEŞFETME 150.000.000 nm 1.100 nm 9.200 nm
1 nm
9.375.000 nm
73.000 nm
Tablo 3. Nesnelerin/maddelerin boyutlarına yönelik tahminler
Nesneler/Maddeler Ölçek/Boyut
Kalem
Küp şeker
İnsan saçı
Kırmızı kan hücresi
Bakteri
Su molekülü
Cevap anahtarı aşağıda verilmiştir:
Nesneler/Maddeler Ölçek/Boyut
Kalem 150.000.000 nm
Küp şeker 9.375.000 nm
İnsan saçı 73.000 nm
Kırmızı kan hücresi 9.200 nm
Bakteri 1.100 nm
Su molekülü 1 nm
358
358