Page 357 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 357

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 4: Kimya 12  (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 15 dakika
                Öğrencilere aşağıda yer alan sorular sorularak derse giriş yapılır:

                •  1950 yapımı “Beyaz Takım Elbiseli Adam” (The Man in the White Suit) filmini hiç duydunuz mu?
                •  Filmin ne anlattığı hakkında bilginiz var mı? Yoksa, sizce filmin konusu ne olabilir?
                Filmin başka öğrenciler tarafından daha önce duyulmamış olma ihtimaline karşı filmle ilgili aşağıdaki açıkla-
                malar yapılır:
                “Bu film, bir kumaş fabrikasında çalışan kimyagerin dayanıklı, kir tutmaz, karanlıkta parlayan fiber kumaş icat
                etmesini konu almaktadır. Başlangıçta kimyagerin dayanıklı, kir tutmaz kumaşı keşfettiğine kimse inanmamıştır.
                Daha sonra bu kumaştan bir takım elbise yapılır, boyayı ememediği için parlak beyaz ve radyoaktif elementleri
                içerdiği için hafif aydınlıktır. Son aşamada ise eskimeyen kumaş işçi sendikaları tarafından kaygı ile karşılan-
                mıştır.”

                Bu açıklamaların ardından öğrencilere şu sorular sorularak öğrencilerin konuyla ilgili görüşleri alınır:
                1.  1950’den bu yana kumaş üretiminde hangi gelişmeler olmuştur?
            1-GİRİŞ  2.  Dayanıklı kumaş üretiminin tekstil endüstrisindeki çalışanlar üzerindeki etkileri neler olabilir?

                Öğrencilerden aşağıdaki görseli incelemeleri istenir.



                                                     Lotus Etkisi















                                 Lotus çiçeği              Su lotus çiçeğinin yapraklarından kayarak akar










            Ders girişinde öğrencilere nanoteknolojik gelişmelerle ilgili bir film örneği sunulmuş ve bu konuya yönelik onlara sorular yöneltil-
            miştir. 1. soruyla nanoteknolojik gelişmelerin tarihsel sürecine dikkat çekilmesi amaçlanmıştır. 2. soru ise, 12.4.4.1. kazanımıyla
            ilişkili olarak nanoteknolojik gelişmelerin sonuçları hakkında öğrencilerin düşünmelerini sağlamak amacıyla yazılmıştır. Burada
            baskın olan soru-cevap tekniği, hem öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini tespit etmek hem de onların kendilerini ifade etme-
            lerine olanak tanıyarak ana dilde iletişim yetkinliklerini geliştirmek amacıyla kullanılmıştır. Ayrıca 2. soru aracılığıyla öğrencilerin
            belirli bir durumun sonuçları hakkında çıkarımlarda bulunması sağlanarak eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine katkı
            sunulacağı düşünülmektedir.










      356
    356
   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362