Page 356 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 356
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4 Kimya 12 (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
EK 4: Kimya 12 (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Kimya Sınıf Düzeyi 12. Sınıf Süre 4 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler / Nanoteknoloji
Kazanım(lar) 12.4.4.1.Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre ve
ekonomiye etkileri açısından değerlendirir.
Nanoteknoloji kavramı örnekler üzerinden açıklanır.
Anahtar Kavramlar Nanoteknoloji
Öğretim Yöntem / Teknikleri Anlatım, soru-cevap, deney, istasyon, beyin fırtınası
Gerekli Materyaller • İnternet bağlantılı sınıf, internet kullanımına uygun olan cihazlar (bilgisayar,
tablet, akıllı telefon, vb.)
• Deney malzemeleri: Lahana, adaçayı yaprağı, akasya, defne gibi bitki yaprak-
ları; birer parça pamuklu, sentetik, nano kaplanmış kumaş; nano kaplanma-
mış materyal (taş, tahta, kumaş vb.) büyüteç, beherlerin içerisinde su, pipet,
toz Türk kahvesi, ketçap, meyve suyu, poster değerlendirme formu (Ek-1),
değerlendirme kâğıdı (Ek-2)
Disiplinler Arası İlişkiler Nanoteknoloji, fizik, biyoloji, biyokimya, mühendislik ana bilim dalları ile ilişki-
lendirilir.
Kök Değerler Saygı, sorumluluk
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim
Beceriler Eleştirel düşünme becerisi
Yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisi
Bilgi okuryazarlığı becerisi
İş birliği becerisi
355
355
355