Page 352 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 352
EK 4: Kimya 12 (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Süreç sonucunda öğrencilerin grup hâlinde hazırladıkları prototipi sunmaları sağlanır. Ayrıca yaptıkları basa-
makları anlatan raporlarını yazılı olarak öğretmene teslim etmeleri istenir. Diğer gruplar ise aşağıda verilen
rubriği kullanarak sunum yapan grubu değerlendirir (Her grup kendi dışındaki diğer tüm grupları tek tek değer-
lendirir.). Öğretmen de her grup için puanlama yapar.
Rubrik Örneği
Dereceler
Ölçüt Kesinlikle Katılıyorum Kararsızım Katılmıyo- Kesinlikle
Katılıyorum (4) (3) rum Katılmıyorum
(5) (2) (1)
Prototipin sunumu yeterlidir.
Proje tüm sorunlara çözüm
bulabilmiştir.
Proje özgün ve yaratıcı
olmuştur.
Yönergeye uygun çalışılmıştır.
5-DEĞERLENDİRME Proje uygulanabilirdir.
Proje ekonomik ve işlevseldir.
TOPLAM
Sunum sonrasında her gruba prototiplerini tekrar yapsalardı neleri değiştirmek istedikleri veya neleri eklemek
istedikleri sorulur ve bu konuda “T grafiği” oluşturmaları istenir.
Değiştirmek İstediklerim Eklemek İstediklerim
Değerlendirme aşamasında farklı ölçme araçları (prototip sunumu, verilen bir bilgiye dayanarak çözülmesi gereken PISA soru-
ları, çoktan seçmeli test) kullanılarak farklı öğrenme özelliğine sahip öğrenciler için fırsat yaratmak amaçlanmıştır. Farklı ölçme
araçlarının kullanımı bireysel farklılıkların getirdiği bir zorunluluk olarak düşünülmektedir.
Öğrencilerin yaptıkları değerlendirmeler ve oluşturdukları T grafiği ile çıkarım yapma becerilerinin gelişeceği ve öğrenmeyi nasıl
öğrendiklerini keşfetmeleri hedeflenmiştir. Öğrencilerin hazırladıkları prototipi geliştirmeleri, güçlü ve zayıf yönlerini belirle-
yebilmeleri yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisine katkı sağlayacaktır. Bu sayede farklı düşünme becerilerine sahip özgün
düşüncenin öğrencilerde gelişebileceği düşünülmüştür.
351
351
351