Page 352 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 352

EK 4: Kimya 12  (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Süreç sonucunda öğrencilerin grup hâlinde hazırladıkları prototipi sunmaları sağlanır. Ayrıca yaptıkları basa-
                   makları anlatan raporlarını yazılı olarak öğretmene teslim etmeleri istenir. Diğer gruplar ise aşağıda verilen
                   rubriği kullanarak sunum yapan grubu değerlendirir (Her grup kendi dışındaki diğer tüm grupları tek tek değer-
                   lendirir.). Öğretmen de her grup için puanlama yapar.

                   Rubrik Örneği
                                                                     Dereceler
                             Ölçüt           Kesinlikle   Katılıyorum  Kararsızım  Katılmıyo-  Kesinlikle
                                             Katılıyorum    (4)        (3)        rum     Katılmıyorum
                                                (5)                                (2)         (1)
                    Prototipin sunumu yeterlidir.

                    Proje tüm sorunlara çözüm
                    bulabilmiştir.
                    Proje özgün ve yaratıcı
                    olmuştur.
                    Yönergeye uygun çalışılmıştır.
               5-DEĞERLENDİRME  Proje uygulanabilirdir.




                    Proje ekonomik ve işlevseldir.


                    TOPLAM
                   Sunum sonrasında her gruba prototiplerini tekrar yapsalardı neleri değiştirmek istedikleri veya neleri eklemek
                   istedikleri sorulur ve bu konuda “T grafiği” oluşturmaları istenir.
                                     Değiştirmek İstediklerim               Eklemek İstediklerim
























               Değerlendirme aşamasında farklı ölçme araçları (prototip sunumu, verilen bir bilgiye dayanarak çözülmesi gereken PISA soru-
               ları, çoktan seçmeli test) kullanılarak farklı öğrenme özelliğine sahip öğrenciler için fırsat yaratmak amaçlanmıştır. Farklı ölçme
               araçlarının kullanımı bireysel farklılıkların getirdiği bir zorunluluk olarak düşünülmektedir.

               Öğrencilerin yaptıkları değerlendirmeler ve oluşturdukları T grafiği ile çıkarım yapma becerilerinin gelişeceği ve öğrenmeyi nasıl
               öğrendiklerini keşfetmeleri hedeflenmiştir. Öğrencilerin hazırladıkları prototipi geliştirmeleri, güçlü ve zayıf yönlerini belirle-
               yebilmeleri yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisine katkı sağlayacaktır. Bu sayede farklı düşünme becerilerine sahip özgün
               düşüncenin öğrencilerde gelişebileceği düşünülmüştür.
                                                                                                        351
                                                                                                         351
                                                                                                         351
   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357