Page 349 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 349

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 4: Kimya 12  (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneği


                                                      ANKET
                 Yönerge: Ankette verilen ayak izlerinin büyüklüğü çevreye salınan CO  miktarı ile orantılı olarak farklı bü-
                                                                      2
                 yüklüklerde gösterilmiştir. Yapılan seçimler sonucunda kişinin ortalama karbon ayak izi oluşmaktadır.  Si-
                 zin için uygun olanını işaretleyiniz.
                 Okula ulaşımınızı nasıl sağlıyorsunuz?

                 Özel aracımızla gidip geliyorum.



                 Toplu taşıma / servis kullanıyorum.



                 Yürüyerek veya bisiklet ile gidip geliyorum.

                 Evinizde ısınmada hangi yakıt türünü kullanıyorsunuz?
            1-EMPATİ KURMA  Kömür






                 Doğal gaz


                 Diğer alternatif enerji kaynakları (güneş enerjisi vb.)


                 Günde ortalama kaç saat televizyonunuzu veya bilgisayarınızı açık bırakıyorsunuz?

                 5 saatten daha fazla



                 2-5 saat arasında



                 0-2 saat arasında



                Yapılan anket sonucunda öğrencilerden kendi karbon ayak izlerini çizmeleri istenir.
                “Karbon ayak izimizi küçültmek için günlük yaşantımızda neleri değiştirebiliriz?”
                “Sanayileşme ve kentleşmenin yoğun olduğu kalabalık şehirlerde karbon ayak izi büyüktür. Sizce bu şehirlerde
                yaşayan kişiler hangi çevre sorunları ile karşılaşıyorlardır?”
                Yukarıdaki sorular öğrencilere yöneltilerek bu konuda öğrencilerin düşünmeleri ve empati kurmaları sağlanır.



            İlgili sorular, öğrencilerin öz denetim ve sorumluluk değerlerinin gelişmesine katkıda bulunmak üzere hazırlanmıştır. Karbon
            ayak izinin küçültülmesi için nelerin yapılması gerektiği üzerinde düşünmek ve büyük karbon ayak izlerinin yaratacağı çevre
            sorunları hakkında fikir üretmenin bu katkıyı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca, öğrencilerin karbon ayak izinin küçültülmesi
            için günlük hayatta yapılması gerekenler hakkında fikir üretmesi sebep-sonuç ilişkisini kurabilmesine ve dolayısıyla eleştirel
            düşünme becerisinin gelişmesine katkı sağlayacaktır.







      348
    348
   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354