Page 347 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 347
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4 EK 4: Kimya 12 (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneğis Planı Örneği
Kimya 12 (12.4.1.1.-Yaratma) Der
Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Kimya Sınıf Düzeyi 12. Sınıf Süre 6 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler / Fosil Yakıtlar
Kazanım(lar) 12.4.1.1. Fosil yakıtların çevreye zararlı etkilerini azaltmak için çözüm önerile-
rinde bulunur.
a) Fosil yakıtlar ve bu yakıtların oluşumu bilişim teknolojilerinden (animasyon,
simülasyon, video vb.) yararlanılarak açıklanır.
b) Fosil yakıtları bilinçsizce tüketmenin ve israf etmenin bireye, topluma ve çev-
reye verdiği zararlara değinilir.
c) Öğrencilerin, fosil yakıtların çevreye zararlı etkilerini araştırmaları ve elde
ettikleri bilgilerden yararlanarak bunların çevreye zararlı etkilerini azaltmaya
yönelik çözüm önerileri hakkında tartışmaları sağlanır.
Anahtar Kavramlar Doğal gaz, fosil yakıt, kömür
Öğretim Yöntem / Teknikleri Beyin fırtınası, soru-cevap, problem çözme, balık kılçığı
Gerekli Materyaller • Etkileşimli tahta, karton, makas, yapıştırıcı vb. kırtasiye malzemeleri ve
kapak, rulo vb. atık geri dönüşüm malzemeleri
Disiplinler Arası İlişkiler Ortaöğretim 10. sınıf biyoloji dersi “Güncel Çevre Sorunları ve İnsan” konusu ile
ilişkilendirilir.
Kök Değerler Öz denetim, sorumluluk, vatanseverlik, saygı
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, inisiyatif alma ve girişimcilik, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Eleştirel düşünme becerisi, problem çözme becerisi, yaratıcı düşünme ve
inovasyon becerisi, iş birliği becerisi
Bu ders planında; öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ön plana çıkarmak için beyin fırtınası, gerçek yaşamla ilgili so-
runlara çözüm önerileri getirme becerilerini geliştirmek için problem çözme yöntemi, düşünme yeteneklerini ve neden sonuç
ilişkilerini geliştirmek için soru-cevap tekniği, bir problemin nedenleri ve alt nedenlerini tanımlayabilmek için ise balık kılçığının
kullanılması planlanmıştır.
Kimya Dersi Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından kazanımla ilişkili olanlar belirtilmiştir.
Öğrencilerin fosil yakıtlarının zararlı etkilerinden yola çıkarak çözüm önerileri üretmesi bilişsel alan basamaklarından yaratma
düzeyinde bir kazanıma karşılık gelmektedir.
Bu ünite için öğretim programında 26 ders saati önerilmiştir. Ünite içerisinde 4 farklı konu olup toplam kazanım sayısı beştir. Bu
kazanımında öğrencilerin beyin fırtınası, soru-cevap ve problem çözme tekniklerini kullanarak çözüm önerilerinde bulunmaları
istendiği için bu kazanıma 6 ders saati süre uygun görülmüştür.
346
346