Page 347 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 347

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 4            EK 4: Kimya 12  (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneğis Planı Örneği
                                                                 Kimya 12  (12.4.1.1.-Yaratma) Der
          Öğretim Programı Okuryazarlığı
           BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

           Ders           Kimya       Sınıf Düzeyi   12. Sınıf       Süre           6 ders saati
           Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler / Fosil Yakıtlar

           Kazanım(lar)               12.4.1.1. Fosil yakıtların çevreye zararlı etkilerini azaltmak için çözüm önerile-
                                      rinde bulunur.
                                      a) Fosil yakıtlar ve bu yakıtların oluşumu bilişim teknolojilerinden (animasyon,
                                         simülasyon, video vb.) yararlanılarak açıklanır.
                                      b) Fosil yakıtları bilinçsizce tüketmenin ve israf etmenin bireye, topluma ve çev-
                                         reye verdiği zararlara değinilir.
                                      c) Öğrencilerin, fosil yakıtların çevreye zararlı etkilerini araştırmaları ve elde
                                         ettikleri bilgilerden yararlanarak bunların çevreye zararlı etkilerini azaltmaya
                                         yönelik çözüm önerileri hakkında tartışmaları sağlanır.
           Anahtar Kavramlar          Doğal gaz, fosil yakıt, kömür
           Öğretim Yöntem / Teknikleri  Beyin fırtınası, soru-cevap, problem çözme, balık kılçığı

           Gerekli Materyaller        •  Etkileşimli tahta, karton, makas, yapıştırıcı vb. kırtasiye malzemeleri ve
                                        kapak, rulo vb. atık geri dönüşüm malzemeleri
           Disiplinler Arası İlişkiler  Ortaöğretim 10. sınıf biyoloji dersi “Güncel Çevre Sorunları ve İnsan” konusu ile
                                      ilişkilendirilir.
           Kök Değerler               Öz denetim, sorumluluk, vatanseverlik, saygı

           Anahtar Yetkinlikler       Ana dilde iletişim, inisiyatif alma ve girişimcilik, öğrenmeyi öğrenme
           Beceriler                  Eleştirel düşünme becerisi, problem çözme becerisi, yaratıcı düşünme ve
                                      inovasyon becerisi, iş birliği becerisi



           Bu ders planında; öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ön plana çıkarmak için beyin fırtınası, gerçek yaşamla ilgili so-
           runlara çözüm önerileri getirme becerilerini geliştirmek için problem çözme yöntemi, düşünme yeteneklerini ve neden sonuç
           ilişkilerini geliştirmek için soru-cevap tekniği, bir problemin nedenleri ve alt nedenlerini tanımlayabilmek için ise balık kılçığının
           kullanılması planlanmıştır.



           Kimya Dersi Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından kazanımla ilişkili olanlar belirtilmiştir.


           Öğrencilerin fosil yakıtlarının zararlı etkilerinden yola çıkarak çözüm önerileri üretmesi bilişsel alan basamaklarından yaratma
           düzeyinde bir kazanıma karşılık gelmektedir.



           Bu ünite için öğretim programında 26 ders saati önerilmiştir. Ünite içerisinde 4 farklı konu olup toplam kazanım sayısı beştir. Bu
           kazanımında öğrencilerin beyin fırtınası, soru-cevap ve problem çözme tekniklerini kullanarak çözüm önerilerinde bulunmaları
           istendiği için bu kazanıma 6 ders saati süre uygun görülmüştür.












      346
    346
   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352