Page 348 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 348

EK 4: Kimya 12  (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


             BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci



                   Öğrencilere “Fosil Yakıtlar” ve “Ham Petrolün Oluşumu” isimli videolar izletilerek fosil yakıtlar hakkında öğren-
                   cilerin bilgi sahibi olması sağlanır.

                   “Fosil Yakıtlar” isimli video linki
                    https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.923/index.html#/main/curriculumResource?resour-
                    ceID=d34f2d72c419bb959d488e41f3a8520a&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
                   “Ham Petrolün Oluşumu” isimli video linki

                    https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.923/index.html#/main/curriculumResource?resour-
                    ceID=804a1cff10e17eef69f960cd1317c7bd&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true

               1-EMPATİ KURMA       “Bir bireyin, kuruluşun ya da ülkenin yaptığı faaliyetler sonucu atmosfere yaydığı CO
                   Öğretmen tahtaya aşağıdaki karbon ayak izini çizer ve şunları söyler:
                                                                                                     2
                                    miktarına karbon ayak izi denir. Karbon ayak izinin büyüklüğü oranında çevrede oluşan
                                    zararlar da büyümektedir.”
                                    “Sizce karbon ayak izini büyüten faktörler nelerdir?” sorusu öğrencilere yöneltilerek bu
                                    konuda düşünmeleri sağlanır.

                   Daha sonra öğrencilere aşağıdaki kısa anket formu dağıtılır. Öğrencilerden kendileri için uygun olan cevabın
                   karşısındaki “Seçim” sütununa “√” işareti koyarak anketi doldurmaları istenir.

                   Ankette verilen ayak izlerinin büyüklüğü çevreye salınan CO  miktarı ile orantılı olarak farklı büyüklüklerde
                                                                  2
                   gösterilmiştir. Yapılan seçimler sonucunda kişinin ortalama karbon ayak izi oluşmaktadır.











               Bilişim teknolojilerinden yararlanılarak öğrencilere konu ile ilgili videoların izletilmesi 12.4.1.1. kazanımı için yapılan “a. Fosil yakıt-
               lar ve bu yakıtların oluşumu bilişim teknolojilerinden (animasyon, simülasyon, video vb.) yararlanılarak açıklanır.” açıklamasının
               bir gereğidir. Bu videolar aracılığıyla öğrencilerin kazanımla ilişkili sorunu anlayabilmeleri ve tanımlayabilmeleri amaçlanmıştır.




               İlgili soruda öğrencilerin izledikleri videolardan ve geçmiş öğrenmelerinden yola çıkarak çıkarım yapmaları, böylelikle eleştirel
               düşünme becerisini geliştirmeleri hedeflenmiştir. Ardından öğrencilere bir anket sunulmuş ve kendi davranışları üzerinde dü-
               şünmelerine katkıda bulunacak ifadeler kullanılarak öğrencilerin bu anketi doldurması istenmiştir. Ankette yer alan ifadeler
               incelendiğinde, bu ifadelerin öğrencinin günlük yaşamında çevreye saldığı CO  miktarını etkileyen davranışlar olduğu görülmek-
                                                                   2
               tedir. Öğrencilerin bu davranışları gerçekleştirip gerçekleştirmedikleri ve çevreye etkileri üzerinde düşünmelerinin öz denetim
               ve sorumluluk değerlerini edinmelerine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.












                                                                                                        347
                                                                                                         347
                                                                                                         347
   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353