Page 348 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 348
EK 4: Kimya 12 (12.4.1.1.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Öğrencilere “Fosil Yakıtlar” ve “Ham Petrolün Oluşumu” isimli videolar izletilerek fosil yakıtlar hakkında öğren-
cilerin bilgi sahibi olması sağlanır.
“Fosil Yakıtlar” isimli video linki
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.923/index.html#/main/curriculumResource?resour-
ceID=d34f2d72c419bb959d488e41f3a8520a&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
“Ham Petrolün Oluşumu” isimli video linki
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.923/index.html#/main/curriculumResource?resour-
ceID=804a1cff10e17eef69f960cd1317c7bd&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
1-EMPATİ KURMA “Bir bireyin, kuruluşun ya da ülkenin yaptığı faaliyetler sonucu atmosfere yaydığı CO
Öğretmen tahtaya aşağıdaki karbon ayak izini çizer ve şunları söyler:
2
miktarına karbon ayak izi denir. Karbon ayak izinin büyüklüğü oranında çevrede oluşan
zararlar da büyümektedir.”
“Sizce karbon ayak izini büyüten faktörler nelerdir?” sorusu öğrencilere yöneltilerek bu
konuda düşünmeleri sağlanır.
Daha sonra öğrencilere aşağıdaki kısa anket formu dağıtılır. Öğrencilerden kendileri için uygun olan cevabın
karşısındaki “Seçim” sütununa “√” işareti koyarak anketi doldurmaları istenir.
Ankette verilen ayak izlerinin büyüklüğü çevreye salınan CO miktarı ile orantılı olarak farklı büyüklüklerde
2
gösterilmiştir. Yapılan seçimler sonucunda kişinin ortalama karbon ayak izi oluşmaktadır.
Bilişim teknolojilerinden yararlanılarak öğrencilere konu ile ilgili videoların izletilmesi 12.4.1.1. kazanımı için yapılan “a. Fosil yakıt-
lar ve bu yakıtların oluşumu bilişim teknolojilerinden (animasyon, simülasyon, video vb.) yararlanılarak açıklanır.” açıklamasının
bir gereğidir. Bu videolar aracılığıyla öğrencilerin kazanımla ilişkili sorunu anlayabilmeleri ve tanımlayabilmeleri amaçlanmıştır.
İlgili soruda öğrencilerin izledikleri videolardan ve geçmiş öğrenmelerinden yola çıkarak çıkarım yapmaları, böylelikle eleştirel
düşünme becerisini geliştirmeleri hedeflenmiştir. Ardından öğrencilere bir anket sunulmuş ve kendi davranışları üzerinde dü-
şünmelerine katkıda bulunacak ifadeler kullanılarak öğrencilerin bu anketi doldurması istenmiştir. Ankette yer alan ifadeler
incelendiğinde, bu ifadelerin öğrencinin günlük yaşamında çevreye saldığı CO miktarını etkileyen davranışlar olduğu görülmek-
2
tedir. Öğrencilerin bu davranışları gerçekleştirip gerçekleştirmedikleri ve çevreye etkileri üzerinde düşünmelerinin öz denetim
ve sorumluluk değerlerini edinmelerine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
347
347
347