Page 344 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 344
EK 4: Kimya 11 (11.3.5.1.-Çözümleme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
a) Oyun sonunda figür hangi basamakta olmalıdır?
b) Figürün ilerlediği platformda yazan değer sizin için ne ifade etmektedir?
c) Çözünürlüğün sıcaklık ve basınçla ilişkisiyle ilgili yedi tane doğru ya da yanlış ifade yazınız. (İfade-
lerin yanına doğru ya da yanlışlığını belirtiniz.)
• Öğrencilere aşağıdaki etkinliği çözmeleri için süre verilir.
Bir X katısının çözünürlüğünün sıcaklıkla değişimi aşağıdaki gibidir.
Çözünürlük (g/100 g su)
80
50
30
10
Sıcaklık (°C)
10 20 30 40
Çözünürlük grafiği verilen X katısının 20 °C’de aşağıdaki görseldeki gibi çözeltisi hazırlanıyor. Hazal ve Hakan’a
sırasıyla bazı bilgiler veriliyor. Bilgilerin doğruluğunu sorgulayıp düşüncelerini söylemeleri isteniyor.
5-DEĞERLENDİRME 100 g su
10 g X
20 °C
Hazal doğru cevaplarsa 10 g katı ekler.
• Hazal yanlış cevaplarsa 50 g su buharlaştırır.
• Hakan doğru cevaplarsa sıcaklığı 10 °C artırır.
• Hakan yanlış cevaplarsa sıcaklığı 10 °C azaltır.
Bilgi Hazal Hakan
Basınç katı ve sıvıların çözünürlüğünü etkilemez. D D
Doymamış çözeltilere çözücü ilave edilirse çözelti derişik hâle gelir. Y D
Gazların çözünürlüğü sıcaklıkla ters orantılıdır. Y D
a) Son durumdaki çözeltide kaç g çözünen ve kaç g çözücü bulunur?
b) Son durumda çözelti sıcaklığının 50 °C olması için Hakan sorulara nasıl cevap vermelidir?
OGM materyalde yer alan kazanım testi bireysel çalışma olarak öğrencilere verilebilir. İnternet bağlantısı bu-
lunmayan öğrenciler için testin ekran görüntüsü EK-1’de sunulmuştur.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/kimya/test?s=8&d=46&u=0&k=2947&Id=2947&p=0&t=css&k-
s=2&os=6&zs=1
Öğrencilerin, kendilerine sunulan bilgiler yardımıyla soruları yanıtlamalarının hem kazanımı edinme düzeylerini göstereceği hem
de eleştirel düşünme becerilerini destekleyeceği düşünülmektedir.
343
343
343