Page 342 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 342
EK 4: Kimya 11 (11.3.5.1.-Çözümleme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
a) Tabloya veri girme b) Elde edilen grafik
4-DERİNLEŞME Görsel 4: Elektronik tablolama
4. Çıkan tablonun üzerinde farenin sağ tuşuna basılır, “Veri Seç” bölümü işaretlenir. C7 ve C9 hücrele-
rinden itibaren farenin sol tuşuna basılıyken D7 ve D9 hücreleri Görsel 4.a'da kesik çizgilerle görülen
bölüm işaretlenir ve “Tamam” tuşuna basılır.
5. Grafikteki kırmızı çubukların üstüne gelinerek farenin sol tuşuna, sonra sağ tuşuna basılarak çıkan
bölümden “Veri Etiketleri Ekle” işaretlenir. Aynı uygulama diğer çubuk için de yapılır.
6. Program hazır hâle gelmiştir. D3 ve D4 hücrelerine girilen basınç ve sıcaklık değiştirilerek çıktılar
ve grafik üzerindeki değişimler görülebilir (Görsel 4.b). Bu değişimlerin nasıl gerçekleştiğine yönelik
öğrencilerin görüşleri alınır.
Öğrencilere OGM materyalde bulunan beceri temelli etkinlik kitabının 81. ve 82. sayfalarındaki "Isıt-Soğut-Çöz"
etkinliği yaptırılır. Bu etkinlik için aşağıdaki link kullanılabilir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/11/kimya/index.html
Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve derinleştirilmesi için OGM materyalde bulunan beceri temelli etkinlikten yararlanılmıştır.
Böylece kazanımın pekiştirilmesinin yanında etkinlik kapsamında ele alınan eleştirel düşünme becerisinin de geliştirilmesi
amaçlanmıştır.
341
341
341